Sunday, Jun 4, 2017

صفحه نخست » به چالش کشیده شدن رهبر ایران در توئیتر توسط دو دختر اهوازی

العربیه - پس از اعلان اهدای 313 میلیون تومان از سوی رهبر ایران برای کمک به زندانیان نیازمند، دو دختر فعال اهوازی، با طرح پرسش‌هایی درباره سرنوشت پدر ربوده شده خود، رهبر ایران را به چالش کشیدند. یوسف سیلاوی شهروند عرب اهوازی 8 سال پیش توسط نیروهای امنیتی ربوده شد و تا کنون اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست.

همزمان با آغاز ماه رمضان، حساب رسمی رهبر ایران در توئیتر، اعلام کرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای مبلغ 313 میلیون تومان برای کمک به زندانیان مالی کمک کرده است.

پس از انتشار این توئیت، شیما سیلاوی خطاب به رهبر ایران نوشت: " رمضان ماهی است که شما زندانیان با مشکلات مالی را آزاد می‌کنید. در کدام ماه زندانیان سیاسی را آزاد می‌کنید؟ من در همان ماه دوباره خواهم آمد."

3d4af86e-a373-4e35.jpg7d7b16e1-69da-4cf.jpgمونا سیلاوی دیگر دختر یوسف سیلاوی نیز در توئیتر خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: " در کدام ماه به ما خواهید گفت پدرم کجاست؟ یوسف سیلاوی مردی که در سال 2009 در توسط مردان شما در اهواز ربوده شد."

شیما سیلاوی در‌باره واکنش‌های احتمالی رهبر ایران به توئیت او به "العربیة.نت" گفت: « هیچ‌کس انتظار اینکه او پاسخ دهد را ندارد. او از یک رسانه‌جمعی که در ایران هم فیلتر است، برای تمیز کردن چهره منزجرکننده خودش استفاده می‌کند. ما باید با استفاده از همان رسانه برای افشای چهره واقعی او استفاده کنیم. اگر کسی گمان می‌کند ما واقعا انتظار داریم که او به این توئیت‌های پاسخ دهد، انتظار زیادی از یک توئیت دارد.»

سیلاوی همچنین از همه فعالان دیگر دعوت کرد با طرح پرسش‌های مشابه، به افشای چهره واقعی رهبر ایران در رسانه‌های، مختلف کمک کنند.

یوسف سيلاوى متولد 3 ارديبهشت 1338، فرزند عباس متولد اهواز، روز 17 آبان 1388، از منزلش واقع در فاز 4 اهواز، توسط نیروهای امنیتی ربوده شد و از آن زمان همه پیگیری‌های دختران و همسر او و همچنین نهادهای حقوق بشری برای یافتن اطلاعاتی در مورد سرنوشت او بی‌نتیجه مانده است. از یوسف سیلاوی به عنوان یکی از نمادهای ناپدیدشدگان اجباری در ایران یاد می‌شود.

از سال 2002 براساس ماده 7 بند 2 پاراگراف (I) معاهدهٔ رم، به عنوان اساسنامهٔ دیوان کیفری بین‌المللی، ناپدیدکردن اجباری افراد جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy