Sunday, Jun 4, 2017

صفحه نخست » احمد خاتمی: نباید زیر بار سند ۲۰۳۰ رفت؛ استکبار آن را برای اسلام زدایی فراهم کرده

Ahmad_Khatami.jpgعضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه مسئولان باید بیدار باشند، گفت: نباید زیر بار سندی رفت که استکبار آن را برای اسلام زدایی فراهم کرده است، درواقع دزدی را که ۳۸ سال پیش از در بیرون کرده‌ایم این بار از پنجره واردشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام پانزده خرداد و تجلیل از شهدای گران‌قدر آن دوره که به همت دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه بیست و هشتمین مجلس ارتحال امام(ره) از سوی دفتر مقام معظم رهبری گرفته‌شده است، اظهار داشت: گلستان حوزه علمیه و روحانیت گل‌های معطری زیادی به خود دیده که امام راحل از جمله آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه نابغه‌های فراوانی دارد، افزود: حوزه علمیه متکلمین فلاسفه و عرفانی زیادی همچون شیخ مفید و علامه حلی به خود دیده، درواقع گل‌های معطری که هزاران کتاب در مورد شخصیت آنان نوشته‌شده است.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه امام خمینی(ره) پدیده‌ای بی‌همتا بود، خاطرنشان کرد: هنگامی‌که به کتاب‌های فقهی و اصولی امام خمینی (ره) مراجع می‌کنیم، می‌گوییم مانند ایشان در این عرصه‌ها وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در سن ۲۷ سالگی کتاب مصباح الولایه را نوشته‌اند که یک کتاب بسیار عمیق و عرفانی است، تصریح کرد: هنگامی‌که به عرصه سیاسی می‌نگریم، پیش روی خود انسانی مجسم می‌شود که همه معادلات جهانی را به‌هم‌ریخته است.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه امام خمینی (ره) شرق و غرب را متحیر کرده است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) فقیه را از زاویه مدارس، حجرات و انزوا به متن زندگی آورد که این افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه فقه تئوری زندگی از ولادت تا وفات است، تأکید کرد: در عصر غیبت کبری، فقیهی که مسئله ولایت‌فقیه را تبیین کند و در این جایگاه بنشیند غیر از امام خمینی (ره) وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مرحوم نراقی در کاشان اقتدار بسیار زیادی داشتند اما آن اقتدار زیر سایه فتحعلی شاه قاجار بود ولی اقتدار امام خمینی (ره) زیر سایه هیچ فردی نبود، درواقع امام خمینی (ره) راه انبیا را ادامه داد.

وی بیان کرد: حکومت‌های دیگر درصدد پر کردن جیب خود هستند اما حکومت کشور ایران یک حکومت اسلامی بود و به‌نوعی امام خمینی (ره) دین را به زندگی و جامعه برگرداند، بنابراین این هنر امام راحل (ره) بود که نیک نظامی را بر پایه دین استوار کرد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه حکومت امام خمینی(ره) بر هفت‌پایه استوار است، تصریح کرد: اگر مسئولان و مردم بخواهند ارمغان امام خمینی (ره) حفظ شود باید به پایه‌های حکومت عمل کنند.

وی بابیان اینکه خدامحوری یکی از هفت‌پایه‌های حکومت امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: امام راحل فرمود" تمام مقصد ما مکتب ما است" بنابراین آنچه کشور ایران و جمهوری اسلامی را در دنیا پرآوازه کرد سلاح و ثروت کشور نبود بلکه نظام دینی و اسلامی کشور ایران بود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: هویت جمهوری اسلامی ایران به‌نظام اسلامی گره‌خورده که درواقع فلسفه حکومت دینی هم همین است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید بیدار باشند، تصریح کرد: نباید زیر بار سندی رفت که استکبار آن را برای اسلام زدایی فراهم کرده است، درواقع دزدی را که ۳۸ سال پیش از در بیرون کرده‌ایم این بار از پنجره واردشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه: هنگامی‌که مقام معظم رهبری، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی این سند را غیر اسلامی می‌دانند پس چرا باید زیر بار این‌چنین سندی رفت.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: ما همه مسئولان بلندپایه نظام را مشروع می‌دانیم اما وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر راداریم و آن را انجام می‌دهیم، همچنین نظر امام خمینی (ره) این بوده که به ارزش‌های دینی پایبند باشیم و عقب‌نشینی نکنیم.

وی بابیان اینکه ولایت مطلقه فقیه یکی دیگر از هفت‌پایه‌های حکومت امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: صاحب جواهر بیان می‌کند که هر فردی منکر ولایت‌فقیه مطلقه باشد اصل ولایت‌فقیه را نفهمیده است.

آیت‌الله خاتمی ولایت‌فقیه مطلقه را مدنظر قرارداد و تأکید کرد: اگر ولایت‌فقیه را در حقوق نسبیه هم بپذیریم سر از ولایت مطلقه فقیه درمی‌آوریم، چطور شاگرد امام راضی نیست چند نفر دیوانه بی‌سرپرست بمانند آن‌وقت خداوند راضی است منابع گازی و نفتی این کشورهای اسلامی را چپاول گران بین‌المللی به غارت ببرند.

وی با اشاره به اینکه مسئله ولایت فقیه یک تئوری نیست بلکه یک قانون است، بیان کرد: قانون اساسی تصریح کرده که سه قوه زیر نظر ولایت مطلقه عمل کنند، همچنین امام (ره) بارها فرمود تابع ولایت‌فقیه باشید تا کشور هیچ‌وقت آسیب نبیند.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: ولایت‌فقیه ستون فقرات نظام اسلامی و مشمولیت تمام مسئولان اجرایی نظام اسلامی است.

خطیب جمعه تهران بابیان اینکه اعتماد به مردم سومین پایه حکومت امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: هنر امام راحل(ره) این بود که مردم‌سالاری دینی را تشکیل داد درواقع مردم نظام اسلامی را یا باواسطه و یا بی‌واسطه انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: ایستادگی رهبر معظم انقلاب در فتنه ۸۸ دفاع از جمهوریت نظام و دفاع از رأی مردم بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نفرت از استکبار چهارمین ستون حکومت امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: امام راحل (ره) فرمود رابطه ما با امریکا مانند رابطه گرگ‌ومیش است، اکنون باید دید رابطه کشور با آمریکا بعد از ۳۸ سال چگونه بوده آیا بیشتر شده یا کمتر؟، تردید نکنید که اکنون شیطنت آمریکا ۳۸ بار بیشتر شده است.

وی شیطنت‌های آمریکا را مدنظر قرارداد و بیان کرد: خسته نباشید رئیس‌جمهور آمریکا، به حاکم جلاد عربستان، جنگ در سوریه و یمن ازجمله شیطنت‌های آمریکا است.

عضو مجلس خبرگان بابیان اینکه ترامپ گاو شیرده را دوشید و برگشت، خاطرنشان کرد: هنگامی‌که ترامپ از عربستان به آمریکا برمی‌گردد می‌گویید من ۵۰۰ میلیارد دلار معامله کرده‌ام و این یعنی ایجاد اشتغال کرده‌ام و این همان ملاکی بوده که امام خمینی (ره) فرمودند مذاکره با آمریکا قابل‌قبول نیست.

وی ادامه داد: خط امام این بوده که اگر مسئولی برای مذاکره با آمریکا سوار هواپیما شود ایشان را در هواپیما عزل می‌کنم.

خطیب جمعه تهران تکیه‌بر وحدت را پنجمین پایه حکومت امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: انتخابات عامل همدلی بوده و به هیچ دلیل نباید عامل جدایی شود ممکن است مشکلی به وجود بیاید که آن را شورای نگهبان و قوه قضائیه حل خواهد کرد امام اصل انتخابات مهم بوده و عامل همدلی است.

وی تأکید کرد: همه مردم حتی هم باید به این امر توجه کنند که انتخابات عامل همدلی بوده و اینکه چه کاندیدایی که رأی آورده‌اند و چه کاندیدایی که رأی نیاورده‌اند باید از جدایی بپرهیزند.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: حمایت از مستضعفان و محرومان و مقاومت بر مسیر حق ازجمله دیگر پایه‌های حکومت امام خمینی (ره) بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy