Monday, Jun 5, 2017

صفحه نخست » آیت الله خامنه ای ابراهیم رئیسی را شهید و قربانیان را جلاد کرد

060417_top.jpgاکبر گنجی - خبرنامه گویا

آیت الله خامنه ای بعد ازظهر يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی ، ضمن حملاتی به حسن روحانی، که خطاب به ابراهیم رئیسی گفته بود: شما ۳۸ سال زندان و اعدام کردید و زبان ها را دوختید و آزادی خجالت می کشد که شماها از آن سخن بگوئید، به سخنان روحانی پاسخ گفت.

آیت الله خامنه ای به دهه شصت پرداخت و از مظلومیت آن سخن گفت. از این که سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی بود که به خشن ترین شیوه ها ۱۷ هزار نفر را ترور کرد و به شهادت رساند. گفت منافقین همه را می کشتند، از کاسب معمولی تا جوان دانشجو و تا روحانیون طراز اولی چون بهشتی و مطهری که در طول زمان مانند آنها کمتر به وجود می آید. دهه شصت، دهه تجزیه طلبی است که گروه هایی با پول خارجی به دنبال تجزیه کشور بودند. اگر در این دوران ملت و جوانان محکم نمی ایستادند، پیروزی نصیب کشور نمی شد. سپس پرسید که چرا صاحبان بلندگوها این دهه حساس و ناشناخته را مورد تهاجم قرار داده اند و می دهند؟

فرمان نهایی سلطان به اهل فکر و تأمل برای توصیف و تبیین و تعلیل تاریخ دهه اول انقلاب این بود: جای شهید و جلاد را عوض نکنید. در دهه شصت تروریست ها و منافقین و حامیان خارجی شان به ملت ایران جفا کردند و ملت بر آن ها پیروز شد. این دهه شصت است.

دو مغالطه فریب کارانه سلطان

سلطان از محل نزاع می گریزد. محل نزاع این نبود و نیست که سازمان مجاهدین خلق سازمانی تروریستی بود. مسعود رجوی خود گفته است که فقط در یک سال اول فاز نظامی بیش از ۲ هزار نفر را ترور کرده و کشته اند.

محل نزاع این نبود و نیست که سازمان مجاهدین خلق در کنار صدام حسین با نظامیان ایرانی که از مرزهای کشورشان در برابر تجاوز صدام دفاع می کردند، جنگید و به گزارش رسمی سازمان مجاهدین خلق، آنان ۶۹ هزار نظامی ایرانی را در این حملات به شهادت رساندند.

محل نزاع این نبود و نیست که سازمان مجاهدین خلق همیشه بر علیه ایران جاسوسی کرده است. آنان با افتخار نمایش های رسانه ای جاسوسی برگزار می کنند.

آیا فرد هوشیار و زیرکی چون آیت الله منتظری این واقعیت ها را نمی دانست و به دنبال جعل تاریخ بود؟ سهل است. او خطاب به اعضای هیأت مرگ گفت که سازمان مجاهدین خلق فرزند مرا (محمد منتظری) هم به شهادت رساندند.

پس آیت الله منتظری شجاعانه در برابر چه حکمی ایستاد و تمام قدرت و آینده خود را فدای آن کرد؟

محل نزاع این بود: گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و اعضای گروه های کمونیستی در دادگاه های انقلاب دهه شصت، بدون وکیل و به طور غیر علنی محاکمه و به زندان های مدت دار محکوم شده بودند. اگر آن ها در فعالیت های تروریستی نقش داشتند، قطعا آن دادگاه های به کلی ناعادلانه که مانند آب خوردن حکم اعدام صادر می کردند، آنان را هم اعدام می کردند.

آن ها اعدام نشدند، برای این که فقط و فقط سمپات یا اعضای این گونه گروه ها بودند و در عملیات تروریستی دست نداشتند.

آن ها به زندان های چند ساله و بیشتر محکوم شده بودند. یعنی حتی اگر حکم زندان آنان را عادلانه و منصفانه به شمار آوریم، پس از حبس باید آزاد می شدند.

سازمان مجاهدین خلق هر جنایت و خیانتی کرده باشد، نمی توان به جای آن، زندانیان سیاسی را قتل عام کرد. آیت الله منتظری همین مسائل را با آیت الله خمینی و اعضای هیأت مرگ در میان نهاد و آنان هیچ پاسخی برای آن نداشتند. آیت الله خمینی در پاسخ دو نامه اعتراضی آیت الله منتظری نوشت: شما نگران عواقب اخروی این حکم نباشید. مسئولیت آن به گردن من است.

آیت الله منتظری به آنها می گفت، "این قتل عام"، خلاف اخلاق، انسانیت، شرع و حتی کل قوه قضائیه ای است که دادگاه هایش این افراد را به زندان محکوم کرده اند. تاریخ از شما به عنوان "جنایتکاران تاریخ" یاد خواهد کرد.

تحریف تاریخ در مدعای خامنه ای فقط و فقط منحصر به تغییر محل نزاع نبود. او تحریف مهمتری انجام داد. نقد آیت الله منتظری ، حسن روحانی و ناقدان این بود که ابراهیم رئیسی- آیت الله قتل عام- یکی از جنایتکاران تاریخ است. اما سلطان دستور می دهد که جای شهید و جلاد را عوض نکنید.

سازمان مجاهدین خلق هزاران تن را ترور کرده و به شهادت رسانده است. این چه ربطی به داستان ابراهیم رئیسی و زندانیان سیاسی دارد؟

آیا هزاران زندانی سیاسی قتل عام شده، ابراهیم رئیسی ( آیت الله قتل عام ) و مصطفی پورمحمدی (حجت الاسلام خون آشام )را به شهادت رساندند که اینک خامنه ای از همه می خواهد جای جلاد و شهید را عوض نکنید؟ آیت الله خامنه ای حامی ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی بود و برای پیروزی او تمام سپاه و بسیج و ائمه جمعه و فقیهان درباری را بسیج کرد، اما شکست سختی از مردم خورد.

اینک او از ابراهیم رئیسی شهید می سازد و زندانیان قربانی را به جلاد تبدیل می کند. سلطان گمان می کند که تحلیل تاریخ باید مطابق روایت او صورت بگیرد و مورخان قاتلانی چون ابراهیم رئیسی و مصطفی پورمحمدی را شهید بنامند و هزاران زندانی قربانی را جلاد.

"نه" ده ها میلیونی مردم، نه به جلادان بود.کار مدافعان حقوق بشر با آیت الله قتل عام و حجت الاسلام خون آشام تازه آغاز شده است.

آدرس کانال تلگرام اکبر گنجی: https://telegram.me/ganji_akbar

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy