Tuesday, Jun 6, 2017

صفحه نخست » پیام نرگس محمدی به اسماعیل عبدی در زندان

Abdi_Mohammadi.jpgنرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در پیامی به اسماعیل عبدی، از این فعال صنفی- فرهنگی خواست تا مراقب سلامتی‌اش باشد.

اسماعیل عبدی مدتی است که در اعتراض به نقض حقوق قانونی‌اش به‌عنوان یک زندانی و همچنین نگاه امنیتی به فعالان صنفی و کارگری، اعتصاب غذا کرده است.


به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن پیام نرگس محمدی خطاب به اسماعیل عبدی به شرح زیر است:

برادر بزرگوارم، جناب آقای اسماعیل عبدی
دهم خرداد ماه وقتی از اعزام پزشکی بر می‌گشتم شما را در بهداری اوین ملاقات کردم. بسیار تکیده شده بودید. ماه‌ها پیش از بازداشتمان در انجام پروژه تحقیقی در زمینه بررسی رفتار جنسی دانش آموزان و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از آسیب‌های موجود، ماه‌ها با مدافعان حقوق بشر همکاری کردید. چندی بعد، زمانی‌که برای تشکیل تلاشگران نفی سلول انفرادی در تقلا بودیم تا نقض حقوق متهمان را از طرق قانونی و مسالمت‌آمیز پیگیری نماییم، دلسوزانه و با رویکردی مدنی و نگاهی اصلاح‌جویانه، همراه و همدل بودید. هرچند تنها چند روز پس از انتشار بیانیه تلاشگران نفی سلول انفرادی، فعالان این کنش مدنی از جمله حضرتعالی، عیسی سحرخیز، حسین رفیعی، ریحانه طباطبایی و اینجانب یکی پس از دیگری بازداشت شدیم و این پیامی روشن از سوی نهادهای امنیتی بود.


به‌عنوان همکاری که از نزدیک روحیه مداراجویانه و پایبندی‌تان به قانون و شیوه‌های مدنی را دیده‌ام و بارها در مقابل شخصیت والای‌تان سر تعظیم فرود آورده‌ام، از دیدن وضعیت جسمی و تداوم اعتصاب غذایتان نگران و البته بر ایستادگی و تقلایتان برای توقف برخوردهای امنیتی با فعالان کانون صنفی معلمان و باورهای بشر دوستانه‌تان سر فرود می‌آورم.


برادر عزیزم؛
تقاضایی برای پایان دادن به اعتصاب غذایتان ندارم چرا که نسبت به برحق بودن آن تردیدی ندارم ومن نیز چون شما بر این باورم که نهادهای امنیتی- قضایی در برخورد با فعالان مدنی رفتاری غیر قانونی و غیر انسانی در پیش گرفته‌اند، اما از آنجایی که سه دختر نازنین چشم به راه، مادری نگران و همسری وفادار، لحظه لحظه زندگی‌تان را به هزار و یک دعا به تمنا نشسته‌اند و جامعه ما نیازمند حضور و خدمت شما معلمان شریف است، از شما آموزگار سرافراز سرزمینم می‌خواهم که مراقب سلامتی‌تان باشید.


و از همکاران عزیز حقوق بشری‌ام طلب یاری برای اسماعیل عبدی، یک معلم، کنشگر مدنی و تلاشگر حقوق بشر دارم.


نرگس محمدی
زندان اوین
خرداد ۱۳۹۶

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy