Thursday, Jun 8, 2017

صفحه نخست » داعش طرحی از حملات تروریستی تهران منتشر کرد

داعش در بیانیه جدید خود از حمله ۵ نفر که آنها را «انغماسی» خوانده به مجلس و حرم خمینی خبر داد و همچنین طرحی از حملات تروریستی تهران منتشر کرد
به گزارش انتخاب، گروه تروریستی داعش در بیانیه‎ای جزئیات حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم خمینی را اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است عناصر تروریست مجهز به رگبار، نارنجک و جلیقه انتحاری بودند.
در ادامه بیانیه این گروه تروریستی امده است: رافضي ها بدانند كه داعش از هيچ فرصتي براي ريختن خون ايران و نهادهاي دولت مشركش دریغ نمی کند. طوفان در پيش است.
داعش همچنین طرحی از حملات تروریستی تهران منتشر کرد.
بر روی این طرح آمده است: رافضی ها بلایی هستند که فقط با شمشیر می توان آن ها را از بین برد.
265476_922.jpg
کشته و ۴۲ زخمی در حمله به مجلس و آرامگاه خمینی
فیلم داعش از حمله به مجلس
شبکه اعماق ساعتی پس از آنکه داعش مسئولیت حمله به تهران را به عهده گرفت، فیلمی از حمله مهاجمان به مجلس شورای اسلامی منتشر کرد. در این فیلم یکی از کارمندان مجلس شورای اسلامی گلوله خورده و پشت میزش بر زمین افتاده است. در همان حال مهاجمان که به هیجان آمده‌اند، به زبان عربی شعار می‌دهند و یکی از مهاجمان به زبان عربی می‌گوید: «آیا فکر می‌کنید که ما می‌رویم؟ ما باقی هستیم به اذن خدا».

ساعتی بعد از انتشار این فیلم، حسینعلی حاجی دلیگانی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری فارس گفت: «فیلم منتشر شده داعش از ساختمان مجلس مربوط به دفتر بنده است و دو تن از همکاران ما در این عملیات به شهادت رسیده‌اند.»

برنی سندرز: رهبران ایران فورا ۱۱سپتامبر را تسلیت گفتند و صدها ایرانی برای آن شمع روشن کردند. الان وقت مناسب تحریم نیست.

معاون دبیر شورای‌عالی امنیت ملی: تروریست‌های حادثه امروز ، از برخی مناطق بودند

ظریف: حاکمان حامی تروریسم تهدید کردند درگیری را به میهن ما بکشانند. عاملین به آنچه اربابانشان بیشتر ازآن متنفرند حمله میکنند: صندلی دموکراسی

وزارت خارجه آمریکا «حملات تروریستی در تهران» را محکوم کرد و با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران ابراز همدردی کرد

DBu28yYXoAA_YGQ.jpg

ترامپ حمله را محکوم کرد

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای نوشت: "ما برای قربانیان بی گناه این حمله در ایران سوگواریم و دعا می کنیم، و برای مردم ایران دعا می کنیم چون زمان دشواری را سپری می کنند. ما تاکید می کنیم که کشورهایی که تروریسم را از نظر مالی حمایت می کنند خود ممکن است قربانی شرارتی شوند که تشویق کرده اند."

آیت الله خامنه ای حملات تهران را 'ترقه بازی' توصیف کرد

آیت الله حامنه ای رهبر جمهوری اسلامی حملات مسلحانه امروز تهران را "ترقه بازی" توصیف کرد و گفت که چنین اقداماتی "کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ی ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند".

رهبر ایران در دیدار با جمعی از دانشجویان افزود: "این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم." اشاره آقای خامنه ای به "ایستادگی در نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست"، ظاهرا به حضور نیروهای ایرانی در سوریه و عراق است.

اطلاعیه وزارت کشور درباره حملات امروز

ایسنا ـ وزارت کشور در خصوص وقایع تروریستی روز جاری تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه به این شرح است.

باسمه تعالی


در پی بروز ۲ واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص این حوادث، اطلاعات دقیق و نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می رسد؛


۱- دو تیم تروریستی در روز جاری به صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند.


۲- تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت ۱۰:۳۰ امروز وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید.


۳- تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می رسند.


۴- در مجموع بر اساس گزارش های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد ۱۲ نفر از هموطنان شهید و ۴۲ نفر نیز مجروح می‌شوند.


۵- هم اکنون هر دو واقعه خاتمه یافته و اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد. اخبار تکمیلی این وقایع متعاقباً به استحضار ملت شریف خواهد رسید.


۶ - به منظور بررسی ابعاد دقیق ۲ واقعه رخ داده، جلسه شورای امنیت کشور عصر امروز به ریاست وزیر کشور تشکیل می شود.


۷) - به منظور پیشگیری از انتشارِ اخبار خلافِ واقع؛ لازم است، همه رسانه ها با اتخاذ رویکرد مسؤولانه از انتشار هر گونه اخبار غیررسمی اجتناب کنند.

اشاره تلویحی و مبهم سپاه به مسئولیت عربستان

به گزارش بی بی سی سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای که در مورد حملات دوگانه تهران صادر کرده، جمله‌ای آورده که عده‌ای آن را اشاره به عربستان سعودی و متهم کردن تلویحی دولت این کشور به مسئولیت داشتن در قبال این حملات تفسیر کرده‌اند. در بیانیه سپاه آمده: "افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی، یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است را بسیار معنادار و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آنها در این اقدام سبوعانه می‌داند."

پیام وزیر خارجه عربستان

عربستان حملات تروریستی را هر کجا که باشد محکوم می‌کند. وزیر خارجه عربستان: هیچ مدرکی دال بر اینکه افراط‌گرایان عربستانی در حمله تهران دست داشته‌اند وجود ندارد.

نخستین توضیحات ناجا درباره دو حادثه تروریستی امروز

نیروی انتظامی جزییات دو حادثه تروریستی رخ داده در حرم حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را تشریح و تاکید کرد که اوضاع کاملا تحت کنترل پلیس است.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، اعلام کرد: صبح امروز تروریست‌هایی قصد ورود به حرم حضرت امام خمینی (ره) و کلانتری حرم را داشتند که با ضرب گلوله تک تیراندازان پلیس ناکام ماندند. یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله خود را منفجر کرده که در پی این اقدام به کسی آسیب نرسید.

تروریست دیگری که اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده بود، با ضربه گلوله‌ای به سرش از پای در آمده و قبل از منفجر کردن خودش تحت کنترل قرار گرفت که از این فرد مقادیری نارنجک و مواد منفجره کشف و ضبط شد.

بنابرا اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، در این میان یکی از ماموران پلیس زخمی شد که حال عمومی وی کاملا مساعد است. در حال حاضر نیز نیروهای انتظامی در محل حضور داشته و اوضاع محدوده را کاملا در دست دارند ضمن اینکه عوامل سپاه انصار نیز که مسوولیت حراست و حفاظت از حرم امام خمینی (ره) را بر عهده دارند در محدوده مستقر می‌باشند.

نیروی انتظامی با اشاره به حوادث رخ داده در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مأموران یگان ویژه پلیس که به نوپو مشهور بودند در محل حضور داشته و در کنار عوامل سپاه وارد عمل شدند. عوامل پلیس در این محدوده مستقر بوده و محدوده‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی نیز کاملا تحت کنترل است.

نیروی انتظامی از شهروندان خواسته است که از تجمع و حضور در اطراف این مناطق خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را به شماره تلفن ۱۱۳ یا ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی همچنین از شهروندان خواست که اخبار را از منابع موثق و قابل اعتماد پیگیری کنند.

تصاویر تسنیم از تروریست‌های به‌ هلاکت رسیده در مجلس:

DBt2wd8U0AAqOl1.jpgحملات تهران؛ سقوط شاخص کل بورس و افزایش جزئی قیمت ارز

بی بی سی - در پی حملات مسلحانه به مجلس ایران و آرامگاه آیت‌الله خمینی شاخص کلی بازار بورس تهران هم سقوط کرده است. در حالی که سرعت حرکت شاخص بورس تهران در ساعت‌های ابتدایی معاملات امروز در تالار بورس اوراق بهادار تهران کند بود، انتشار اخبار مربوط به حملات باعث شد شاخص کل حدود ۵۳۵ واحد سقوط کند.

تحولات امروز تهران در حالی بازار بورس و اوراق بهادار را متاثر کرده که تغییرات ارز در بازار تهران "نسبتا جزئی" گزارش شده است. به گزارش دنیای اقتصاد، دلار آمریکا با ۵ تومان افزایش قیمت ۳ هزار و ۷۳۴ تومان در بازار آزاد معامله شده است. بر همین اساس این افزایش قیمت برای یورو، واحد پول اروپا ۱۷ تومان و برای پوند ۷ تومان بود.

تیراندازی در حرم خمینی

خبرگزاری صدا و سیما (رادیو و تلویزیون ایران) در مورد حمله در آرامگاه آیت الله خمینی گفته است که "در اثر این درگیری یک از تروریست های انتحاری خود را منفجر کرد ، یک نفر دیگر هم به دست نیروهای انتظامی کشته شد و یک زن هم بازداشت شده است." براساس این خبر، درگیری هنوز ادامه دارد. این گزارش می افزاید که مهاجمان از در غربی وارد آرامگاه شدند .

تیراندازی در مجلس

طبق اخبار رسیده به ایلنا یک تروریست دیگر نیز خود را دقایقی پیش در حرم امام منفجر کرده است.

بی بی سی: مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده "تعداد عملیات تروریستی که قرار بود امروز در تهران انجام شود سه عملیات" بود. این مقام ارشد امنیتی گفته "صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به حملات تروریستی کردند که عوامل یکی از آنها قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند".

مهر: تروریست‌ها از پنجره‌های طبقه چهارم به مردم تیراندازی کرده‌اند که در جریان این تیراندازی‌ها ۸ نفر مجروح شده و دو نفر به شهادت رسیدند.

لاریجانی: این اتفاق مجلس امری جزئی است/نیروهای امنیتی قطعاًبااین بزدلان برخوردخواهندکرد/نمایندگان پس ازسخنان لاریجانی شعارمرگ برآمریکاسردادند

منابع خبری: تاکنون در عملیات تروریستی،7نفر به شهادت رسیده‌اندو4نفر به گروگان گرفته شده اند/هنوز منابع امنیتی این خبر را تایید نکرده‌اند

تسنیم: دومین عامل انتحاری در حرم امام خمینی که شش نارنجک جنگی همراه داشت در حین انجام عملیات خود با شلیک نیروهای امنیتی به سرش به هلاکت رسید

عصرایران: هم‌اکنون تروریست‌ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس هستند.

خبرآنلاین: یکی از عوامل تیراندازی در مجلس به خارج از حیاط مجلس آمده و به سمت مردم تیراندازی می کند. مردم درحال فرار هستند.

تسنیم: در حالی که تیراندازی در ساختمان مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد، نیروهای نوپوی پلیس هم به این محدوده اعزام و مستقر شدند.

خبرگزاری های ایران می گویند در حالی که مهاجمان در مجلس هستند، جلسه علنی در صحن مجلس همچنان ادامه دارد.

یکی از حمله کننده های تروریستی در ساختمان مجلس:

DBs-EcXXcAAO.jpgنیروهای امنیتی در حال کمک به کودک یکی از مراجعه‌کنندگان مجلس:

DBtK-YTW0AEB2TT.jpgنمایندگان با سلفی، آرامش مخابره می‌کنند:

U541115.jpgانفجار مهاجم انتحاری در بیرون حرم:

DBs62KXXkAIStnz.jpgUn52255led-4.jpg

یکی از مجروحین حادثه حرم:

DBtCLPkXYAAGWcH.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاری فارس نوشته است که افرادی امروز صبح با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شده اند و به سمت آنان تیراندازی کرده اند.

اکبر رنجبرزاده به شبکه خبر گفته است که مهاجمان در اتاق‌های نمایندگان مخفی شده اند. در مورد تعداد مهاجمان به مجلس، خبرگزاری میزان تعداد آنان را چهار نفر گزارش کرده است.

رادیو و تلویزیون ایران در مورد حمله به مجلس از قول یکی از نمایندگان گفته است که دو تن از مهاجمان تفنگ کلاشنیکف و یکی از آنان هفت تیر کلت همراه داشته است.

لحظه انفجار انتحاری در حرم:

DBs4r-WXYAAyglf.jpg large.jpg

حضور جعفری دولت آبادی دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس:DBtDrw-XUAI7pUL.jpg

خبرگزاری ایسنا به نقل از حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داده است. وی گفته است که یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند.

آقای حسینی گفته است که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است اما افزوده "امنیت در مجلس برقرار است."

این خبرگزاری به نقل از مدیرکل روابط عمومی مجلس گفته نیروهای امنیتی درحال برقراری امنیت در مجلس هستند و جلسه علنی در حال انجام است.

صدای تیراندازی شدید در مجلس شورای اسلامی:

911085614.jpgخیابان‌های منتهی به بهارستان بسته شده است

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تیراندازی در ساختمان مجلس شورای اسلامی، گفت: هنوز صدای تیراندازی ادامه دارد و نیروهای امنیتی ساختمان مجلس را تحت کنترل دارند. وی گفت: نیروهای امنیتی کنترل اوضاع را در اختیار گرفته اند و امیدوار تا دقایقی دیگر امنیت کامل مستقر شوند.

خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم گزارش داده که، ‏در محل نهاد ریاست‌جمهوری، اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند.

خبرگزاری ایلنا گفته است که مهاجمان اقدام به کار گذاشتن بمب در آرامگاه خمینی کرده بودند و در حال حاضر ماموران مشغول خنثی کردن بمب‌ها هستند. پیشتر کشته شدن دو تن از مهاجمان و بازداشت دست کم یک نفر در این محل گزارش شده بود.
فضای امنیتی در اطراف حرم خمینی:

توضیحات ‏رنجبرزاده درباره تیراندازی در مجلس:

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy