Thursday, Jun 8, 2017

صفحه نخست » پلیس تهران: بازداشت چند مظنون در ارتباط با حمله به آرامگاه خمینی

Hossein_Sajedinia.jpgرادیو فردا ـ رئیس پلیس تهران از دستگیری پنج فرد «مظنون» به ارتباط با حمله به آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران خبر داد. در همین حال وزارت اطلاعات وعده داد که «عکس و مشخصات» مهاجمان حملات تهران را به‌زودی منتشر کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت که «یک زن» در این رابطه دستگیر شده است.

حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران، چهارشنبه شب اعلام کرد که پنج فرد «مظنون» به ارتباط با حمله به آرامگاه آیت الله خمینی دستگیر شده‌اند و «پلیس امنیت در حال تحقیق و بازجویی» از این افراد است.

در همین حال علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز گفت که «یک زن» در ارتباط با حمله به آرامگاه آیت الله خمینی دستگیر شده و در اختیار «نیروهای اطلاعاتی» است.

در همین زمینه حمید بهمنیاری، سرکلانتر جنوب غرب تهران، در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که این زن مسلح نبوده، اما «در حاشیه این اتفاقات حضور داشت و به نظر می‌رسید در ارتباط با تروریست‌ها باشد».

به گفته آقای بهمنیاری، روز چهارشنبه دو مهاجم پس از شلیک به یکی از ماموران حفاظت از آرامگاه آیت الله خمینی وارد محوطه این آرامگاه شده اند که پس از درگیری ماموران حفاظت با آنها یک نفر کشته شده و یک نفر دیگر نیز «قصد داشته کمربند انتحاری خود را در میان نیروهای پلیس منفجر کند که با شلیک ماموران» کشته شده است.

برخی از گزارش‌ها در روز چهارشنبه اما حکایت از آن داشت که یکی از این مهاجمان خود را منفجر کرده است.

روز چهارشنبه همچنین چهار فرد مسلح دیگر به ساختمان مجلس در تهران حمله کردند که در جریان این دو حمله همزمان درنهایت ۱۶ نفر کشته و ۵۲ نفر مجروح شدند و مهاجمان نیز به قتل رسیدند.

به گفته احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، از ۱۶ فرد کشته شده، سه نفر زن و بقیه مرد هستند.

گروه حکومت اسلامی، داعش، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این ‌که افراد این گروه مسئول حملات چهارشنبه در تهران بودند، تهدید کرد که حملات بیشتری علیه ایران «در راه است».

رضا سیف‌اللهی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اعلام کرده که عاملان این حملات «ایرانی» بودند.

در همین حال وزارت اطلاعات ایران ظهر روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر «عکس و مشخصات» مهاجمان را منتشر خواهد کرد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات، نیز گفت که «افرادی از عقبه» مهاجمان بازداشت شده‌اند، اما «برخی از ابعاد موضوع اکنون قابل گفتن نیست».

وی گفت که وزارت اطلاعات در دو سال گذشته «صد عملیات تروریستی» را کشف و خنثی کرده است.

در دو سال گذشته مقامات قضایی و امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بدون اشاره به جزئیات دقیق، بارها از تلاش گروه داعش برای نفوذ و انجام عملیات تروریستی در خاک ایران خبر داده‌اند.

اما روز چهارشنبه برای نخستین بار پایتخت ایران همچون برخی دیگر از پایتخت‌ها مثل لندن و پاریس حمله‌ای این‌چنینی را تجربه کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy