Thursday, Jun 8, 2017

صفحه نخست » اسرائیلی‌ها درباره حملات تروریستی داعش در تهران چه فکر می‌کنند

M95155444148h-small.jpgصدای آمریکا - رسانه های گروهی در اسرائیل از نخستین ساعات بامداد که اولین خبرهای کوتاه درباره حملات تروریستی در تهران از طریق خبرگزاری های بین المللی انتشار یافت، توجه زیادی به آن نشان داده و مرتب اخبار و جزئیات آن را منتشر می ساختند و می کوشیدند مفهوم آن و پیامدهای احتمالی آن را ارزیابی کنند ولی مقامات رسمی اسرائیل هنوز واکنشی در این باره نشان نداده اند و در عین سکوت، رویدادها را از نزدیک دنبال می کنند.

شبکه های رادیویی و تلویزیونی در اسرائیل در کنار پوشش خبری ساعت به ساعت ماجراها، از زبان کارشناسان خود به بررسی جنبه های مختلف این رویدادهای خونین پرداختند.

یک تحلیلگر اسرائیلی حمله به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت الله خمینی را همردیف عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر نیویورک دانست و نوشت: همانگونه که القاعده دو نماد قدرت نظامی و اقتصادی ایالات متحده (پنتاگون و برج های دوقلو) را هدف قرار داد، طراحان تعرض های تروریستی در تهران به آرامگاه پایه گذار حکومت اسلامی و همچنین مجلس قانونگذاری حمله بردند.

در برخی ارزیابی های شبکه های رادیوها و تلویزیون های اسرائیل یادآوری شد که ولیعهد عربستان سعودی به حکومت ایران هشدار داده بود که اگر از تحریکات خود دست برندارد، عربستان قادر است در داخل ایران به رژیم ضرب شست نشان دهد - و متقابلا محسن رضایی تهدید کرده بود که ایران می تواند همه شهرهای عربستان جز مکه و مدینه را ویران سازد.

از دیدگاه رسانه های اسرائیلی، امکان این که سپاه پاسداران بتواند تهدیدهای انتقام جویانه خود علیه عربستان را عملی سازد بسیار ضعیف است. به گفته مفسران اسرائیلی، تعرض های تروریستی تهران می تواند به نشان دیگری از ضعف رژیم تعبیر شود و مخالفان آن را برای گسترده تر کردن تلاش تشویق کند.

مفسران شبکه های تلویزیونی اسرائیل ارزیابی کردند که حتی اگر داعش مسوول اجرای این عملیات بوده است، آن رویدادها موجب شدت گرفتن نزاع ایران با امیرنشین های عرب و در راس آن ها عربستان سعودی خواهد شد.

رسانه های اسرائیلی به این واقعیت نیز اشاره کردند که به ادعای مقامات حکومت اسلامی ایران، سفر پرزیدنت ترامپ به ریاض بوده که موجب این "گستاخی" دولت عربستان شده است.

این واکنش ها در حالی انتشار می یابد که هم اکنون یک هیات بلندپایه نظامی اسرائیل مشغول بازدید از واشنگتن است و به انجام گفتگوهای جامع برای افزایش همکاری و همآهنگی نظامی بین اسرائیل و ایالات متحده ادامه می دهد.

محافل خبری اسرائیلی می گویند که بعید نیست پیامدهای احتمالی روزیدادهای تهران نیز در این رشته دیدارهای مورد بررسی قرار گیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy