Friday, Jun 9, 2017

صفحه نخست » زن ایرانی‌تبار در میان ۱۲ فضانورد جدید ناسا

5a58558552u85_small.jpg

یک زن ایرانی‌تبار در میان ۱۲ فضانورد جدید ناسا از بین ۱۸ هزار متقاضی

صدای آمریکا - ناسا اسامی ۱۲ فضانورد جدیدی را که از میان بیش از هجده هزار متقاضی انتخاب شده اند، اعلام کرد. در میان این دوازده نفر یک دختر ایرانی به نام یاسمین مقبلی نیز حضور دارد.

بنا به گزارش وبسایت «اسپیس فلایت»، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، از میان بیش از ۱۸ هزار متقاضی برای برنامه فضانوردی این سازمان ، دوازده مهندس، دانشمند، و خلبان را انتخاب کرده تا آنها را برای سفرهای فضایی آینده تعلیم دهد.

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا به همراه چند تن از مقامات ارشد آمریکا، روز چهارشنبه در مرکز فضایی جانسون در ایالت تگزاس با این دوازده فضانورد دیدار کردند و به آنها خوشامد گفتند.

درباره یاسمن مقبلی

در میان این دوازده نفر که برای برنامه فضانوردی ناسا انتخاب شده اند نام یاسمین مقبلی به چشم می خورد.

یاسمین مقبلی، ۳۳ ساله، یک سرگرد سپاه تفنگداران دریایی آمریکا است که در آلمان متولد و در نیویورک بزرگ شده است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه MIT در رشته مهندسی هوا-فضا دریافت کرد و مدرک کارشناسی اش را نیز در همین رشته از مدرسه عالی نیروی دریایی آمریکا دریافت کرد.

او دختر فرشته و کامی مقبلی است که در فلوریدا زندگی می کنند. برادر او کاوه نیز مقیم پنسیلوانیا است.

یاسمین مقبلی کار خود در برنامه فضانوردی ناسا را از ماه اوت سال جاری آغاز خواهد کرد که شامل دو سال تعلیم و آموزش است. پس از خاتمه این دوره آموزشی، او در ایستگاه های فضایی بر روی جزئیات فنی کار خواهد کرد تا زمان نخستین پروازش به فضا فرا رسد.

DBw4RBkUwAAO29i.jpg00E9D_w650_r0.jpgDBvYW4qWAAAA3Qe.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy