Saturday, Jun 10, 2017

صفحه نخست » ترامپ: قطر به طور سنتی در سطوح بالا حامی تروریسم بوده است

Trumo-Qatar22.jpgرادیو فردا: دونالد ترامپ روز جمعه ۱۹ خرداد قطر را متهم کرد که «به طور سنتی» و در «سطوح بالا» حامی تروریسم بوده است و از این کشور خواست سریعاً به حمایت خود از گروه‌های تروریستی پایان دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا که همراه با همتای رومانیایی خود در یک نشست خبری شرکت کرده بود، بیانیه‌ای خواند و تأکید کرد که او همراه با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، تصمیم گرفتند اکنون زمان آن فرا رسیده است که قطر به حمایت خود از تروریسم پایان دهد.

آقای ترامپ گفت:‌ «متاسفانه ملت قطر به طور سنتی در سطوح بالا حامی تروریسم بوده است. آنها باید به این حمایت پایان دهند».

وی گفت که در نشست ریاض، «رهبران کشورها نزد من آمدند و با من درباره مقابله با قطر به دلیل رفتار این کشور صحبت کردند».

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد:‌ «قطر، ما از شما می‌خواهیم که به جبهه ملت‌های متحد بازگردید. ما از قطر و دیگر کشورها در منطقه می‌خواهیم که (در مبارزه با تروریسم) کار بیشتری انجام دهند و سریع‌تر».

آقای ترامپ گفت ما «مشکل» تروریسم گروه حکومت اسلامی و دیگر گروه‌ها را حل می‌کنیم، و افزود که در جریان نشست ماه گذشته با رهبران کشورهای اسلامی در عربستان پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شد.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد:‌ «کمک مالی را پایان دهید، آموزش نفرت را پایان دهید و کشتن را خاتمه دهید».

اظهارات آقای ترامپ ساعاتی پس از انتشار بیانیه رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده، بیان شد که خواستار رفع محدودیت‌ها علیه قطر از سوی کشورهای عربی شد و گفت این اقدام، در مسیر تلاش‌های ایالات متحده برای مبارزه با گروه داعش مانع ایجاد کرده است.

عربستان سعودی همراه با متحدان منطقه‌ای خود از جمله مصر، بحرین و امارات مناسبات دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی‌شان را روی این کشور بسته‌اند و دوحه را به تقویت گروه‌های تروریستی و نزدیکی به ایران متهم کرده‌اند.

قطر که پایگاه ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی است اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی را رد کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy