Sunday, Jun 11, 2017

صفحه نخست » انتشار تصویر نامه‌های رسمی سند ۲۰۳۰: نهاد رهبری و قوه قضاییه اطلاع داشتند

884e7555557_small.jpgرادیو فردا - پس از ادامه اعتراض رهبر جمهوری اسلامی و امامان جمعه به اجرای «بی سروصدا»ی سند ۲۰۳۰ یونسکو، حسن روحانی در شبکه اینستاگرام تصویر مصوبه دولت درباره این سند را منتشر کرد که نشان می‌دهد دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و دیگر قوا از این مصوبه اطلاع داشته‌اند.

بر اساس تصویر مدارکی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده است، رونوشت این مصوبه در شهریورماه ۹۵، یک سال پیش، به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، مجلس، قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیگر «نهادهای انقلاب اسلامی» ارسال شده است.

این در حالی است که اعتراض اصولگرایان و در راس آنها رهبر جمهوری اسلامی به اجرای این سند بیش از شش ماه بعد آغاز شد.

از جمله آیت‌الله خامنه‌ای روز ۱۷ اردیبهشت از، به گفته او، «اجرای بی سروصدای» سند ۲۰۳۰ یونسکو در ایران انتقاد کرد و آغازگر موجی از انتقادات از دولت حسن روحانی شد که هم‌چنان ادامه دارد.

وی همچنین از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز انتقاد کرده و گفت که «این شورا باید مراقبت می‌کرد و نباید اجازه می‌داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم».

2642325C-A8C6.jpg

در مقابل حسن روحانی در جریان کارزار انتخاباتی‌اش، رقبای خود را متهم کرد که درباره این سند برای رهبر جمهوری اسلامی «گزارش دروغ» فرستاده‌اند و در روستاها، «شبنامه» پخش کرده و برخی مباحث را مطرح کرده‌اند که در سند اصلا وجود ندارد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، روز یک‌شنبه، هفتم خرداد، در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت که بر اساس نظر «هیئت تطبیق مصوبات» مجلس که مصوبات دولت را «به لحاظ شکلی» با قوانین تطبیق می‌دهد، این مصوبه ایراد قانونی نداشته است.

با این حال حملات امامان جمعه و نهادهای نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی به دولت همچنان ادامه دارد و روز جمعه نیز تعدادی از امامان جمعه بار دیگر شدیدا به این سند اعتراض کردند.

از جمله یوسف طباطبایی، امام جمعه اصفهان، با اشاره به سخنان حسن روحانی مبنی بر «گزارش دروغ» به رهبر جمهوری اسلامی درباره این سند گفت که آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون «سخنی بدون تحقیق نگفته است».

تصویر اسناد دولتی پس از آن در صفحه اینستاگرام منتشر شد که رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در سخنرانی معروف به «آتش‌به‌اختیار» خود با گوشه و کنایه به رئیس جمهور گفت که «گزارش دروغ» به او نمی‌دهند.

اما جمعه اصفهان اضافه کرد: «چه معنا دارد در کشور جمهوری اسلامی که سند بالادستی آنها قرآن و سنت اهل بیت است عده‌ای در یونسکو برای آن برنامه‌ریزی کنند؟!»

ناصر ایمانی، امام جمعه شیراز، نیز خطاب به مقامات دولت گفت: «از این سند مخفیانه پرده‌برداری کردید و امروز هم بخشی از آن را اجرایی کردید و به بچه پنج ساله موضوعات جنسی آموزش می‌دهید که جای تاسف دارد.»

رسانه‌های نزدیک به حسن روحانی پیش از این تصویر بولتن‌هایی را منتشر کرده بودند که به گفته آنان توسط ستاد ابراهیم رئیسی توزیع شده و در آنها ادعا می‌شود که با اجرای سند ۲۰۳۰ همجنس‌گرایی و خودارضایی در مدارس ایران «ترویج» خواهد شد.

سند آموزشی یونسکو برای سال ۲۰۳۰ که به سند ۲۰۳۰ معروف است، بر مسائلی چون تضمین آموزش برابر و فراگیر، محیط ‌زیست، برابری جنسیتی و فرصت‌های برابر اجتماعی برای زنان و مردان، حقوق بشر، رفع تبعیض از اقلیت‌ها و ترویج فرهنگ صلح و عدم خشونت تأکید دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy