Tuesday, Jun 13, 2017

صفحه نخست » حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه یک‌روز بعد از جاسوسی پهباد متعلق به ایران + ویدئو

x5252258j7_small.jpgصدای آمریکا - ایران ویدئویی را منتشر کرده است که نشان می دهد نیروهای عملیاتی آمریکا در سوریه با یک پهباد زیر نظر قرار داشتند. این ویدئو تایید می کند که یک روز قبل از حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه، این پهباد در حال جاسوسی از نیروهای آمریکایی بود.

به نوشته واشنگتن فری بیکن،‌ یک روز بعد از این عملیات تجسسی، یک پرنده هدایت پذیر بدون سرنشین (پهباد) به نیروهای آمریکا در سوریه حمله کرد. نیروهای آمریکا در آن روز مجبور شدند این پهباد در حال حمله به نیروهای آمریکا در سوریه را ساقط کنند.

مقام های نظامی آمریکا می گویند حمله پنج شنبه این پهباد با حمایت متحدان رژیم اسد انجام گرفته بود. این حمله نشانگر تهدید فزاینده جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکا در سوریه است.

مقام های آمریکایی در آن زمان تایید نکردند که پهباد متعلق به ایران بوده است، ولی زمان حمله و انتشار تصاویر ویدئویی از سوی ایران به گمانه زنی ناظران امور امنیت ملی درباره افزایش عملیات ایران برای مقابله با آمریکا دامن زده است. مقام های آمریکایی بعدتر گفتند که پهباد احتمالا مربوط به ایران و حزب الله بوده است.

به گفته مقام های نظامی در فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه ساقط کردن پهباد نیروهای طرفدار رژیم اسد «در پی درگیری نیروهای ائتلاف برای نابودی دو خودروی زرهی در حال پیشروی به سوی نیروهای ائتلاف در منطقه تنف رخ داد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy