Thursday, Jun 15, 2017

صفحه نخست » ویدئوی های دردسرساز برای ابو عزراییل

x5zk593j7_small.jpgوبلاگ ناظران رادیو فرانسه - ابوعزراییل، از فرماندهان به نام "کتایب امام علی"است، او در رسانه‌های بین‌المللی به "رمبوی عراق"معروف شده است. او که به چهره مبارزه گروه‌های شبه‌نظامی شیعه علیه داعش بدل شده بود، پس از انتشار یک ویدئو پر سر و صدا، دچار دردسر شده است، گروه شبه‌نظامی کتائب امام علی که از گروه‌های مهم شیعه عراق و نزدیک به ایران است رسماً او را محکوم کرده و بر اساس سایت "العالم"متعلق به ایران، این گروه از او تبری جسته است.

یکشنبه چهارم جون، دو ویدئوی کوتاه از ابوعزراییل به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات و تلگرام منتشر شد. در ویدئوی اول که تنها ۱۸ ثانیه است، دیده می‌شد ابوعزراییل از موهای فردی که گمان می‌رود از اعضای کشته شده داعش است، گرفته و او را روی زمین می‌کشد، در همین حین دیگر اعضای کتایب امام علی در حال لگد زدن به جسد هستند [عضویت این افراد در گروه کتایب امام علی از سوی علایم این گروه روی بازوی سربازان قابل تشخیص است]

در ویدئوی دوم که در واقع ادامه ماجرا است، دیده می‌شود که ابوعزراییل به وسیله یک فندک ریش بلند داعشی کشته شده را می‌سوزاند و او را مورد تمسخر قرار می‌دهد:
"بفرما اینم حوری بهشتی، شما را پودر می‌کنیم، نگید این سنی است، او [فقط] یک خارجی است. ما شما را پودر می‌کنیم"

اولین نشانه خشونت؟


آیا رفتارهای خشن ایوب فلاح حسن ربیعی که به ابوعزراییل معروف است، یک راز بود؟ آیا رفتارهای خشن کتایب امام علی برای اولین بار برملا می‌شود؟
پاسخ خیر است.
پیش از این نمونه‌های فراوانی از خشونت ابوعزراییل و کتایب امام علی وجود داشت و ناظران نیز پیش از این گزارش‌هایی در این رابطه منتشر کرده بود.
گروه کتایب امام علی پیش از این با سرهای بریده سربازان داعش فیلم و عکس منتشر کرده بود، این گروه سابقه سوزاندن جسد سربازان داعش و فیلم‌برداری از آن را نیز دارد.

در جولای سال ۲۰۱۴ ویدئویی منتشر شد که در آن دیده می‌شود گروهی از اعضای کتایب امام علی سر دو عضو داعش را در دست دارند و یکی از افراد حاضر در حال سخنرانی علیه داعش است.
دفتر دفاع از پناهجویان فرانسه این گروه را به نقض حقوق بشر در عراق متهم کرده است.


این ویدئویی دیگر در نوامبر سال ۲۰۱۵، ابوعزراییل دیده می‌شود که ابو عزراییل در حال بریدن جسد یک شبه‌نظامی داعش به وسیله یک شمشیر بلند است.

با این حال، این فرمانده نامی گروه کتایب امام علی نه تنها مورد انتقاد قرار نگرفته بود بلکه در ماه می سال ۲۰۱۵ در میان شبه‌نظامیانی بود که مورد "تکریم"نمایندگان آیت الله سیستانی قرار گرفت.


ابو عزراییل در سفری به ایران مورد استقبال افرادی از سپاه پاسداران قرار گرفت و همچنین دیداری نیز با آیت‌الله علم‌الهدی نماینده رهبر ایران در مشهد داشت.
اما ناگهان به شکل غیر منتظره‌ای این ویدئوی جدید با واکنش کتایب امام علی رو به رو شد. در بیانیه این گروه، از او تبری جسته شده و این اقدام محکوم شده و ادعا شده مسوولان این اقدام مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

در آخرین تحولات در این زمینه، ابو عزراییل در روز نهم ژوئن ویدئویی ۴۵ دقیقه‌ای پخش کرد و در آن مدعی شد که کتایب امام علی از اقدام او تبری جسته و نه از او، ابوعزراییل سپس با انتقاد از چند رسانه، آنها را مسئول انتشار اخبار نادرست در این رابطه معرفی می‌کند. او در ادامه مسوولیت اقدام خود را می‌پذیرد و می‌گوید من در آن ویدئو حضور دارم، بریدن سر، اعضای بدن و سوزاندن ممنوع است و من اشتباهم را می‌پذیرم و حاضرم در هر دادگاهی در عراق و جهان حاضر شوم.


بر اساس شرع اسلام، هرگونه توهین به جنازه ممنوع است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy