Wednesday, Jun 14, 2017

صفحه نخست » ایران از کشته شدن سه عضو یک «گروه تروریستی» و بازداشت پنج تن خبر داد

n5ht9jt9p7_small.jpgرادیو فردا - ایران می‌گوید که در درگیری نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با گروهی موسوم به «انصار الفرقان» پنج نفر دستگیر و سه نفر نیز کشته شدند.

خبرگزاری‌های ایران خبر داده‌اند که این درگیری عصر روز چهارشنبه ۲۴ خرداد و در چابهار رخ داده است.

بر اساس این گزارش، یک نفر از نیروهای وزارت اطلاعات ایران نیز در این درگیری کشته و یک نفر هم زخمی شده است. به گفته محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، نیروی کشته شده این وزارتخانه «اهل گیلان» بوده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران خبر داده که از متهمان هفت جلیقه انفجاری و مقدار زیادی مهمات کشف شده است.

به گفته این خبرگزاری، متهمان قصد عملیات در «شب‌های قدر» داشته‌اند. شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان را در ایران «شب‌های قدر» می‌گویند.

خبرگزاری صداوسیما نیز گزارش داده که یک «گروه تروریستی» نیز در استان کردستان شناسایی شده است. با این حال هیچ اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشره، گروه «انصار الفرقان» یک گروه سنی جهادی است که در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه پیشتر تهدید کرده بود که برای انتقام از اعدام زندانیان سنی اقدام به حملات انتحاری خواهد کرد.

در فیلمی که برخی از خبرگزاری‌های ایران از درگیری روز چهارشنبه منتشر کرده‌اند، خیابانی به چشم می‌خورد که گروهی از مردم در آن تجمع کرده و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد که یک شهروند- خبرنگار این فیلم غیرحرفه‌ای را گرفته است.

درگیری عصر چهارشنبه دو روز پس از انتشار خبر درگیری دیگر میان پلیس ایران با افراد مسلح در شهرستان رودان استان هرمزگان صورت می‌گیرد که چهار کشته برجای گذاشت.

نیروی انتظامی ایران گفته بود که در درگیری با «اشرار مسلح» پرچم داعش نیز همراه با سایر تجهیزات از آنها کشف شد.

به دنبال حملات روز ۱۷ خرداد به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس شورای اسلامی، ایران از تشدید تدایر امنیتی و بازداشت گسترده افراد مظنون به ارتباط با گروه حکومت اسلامی یا داعش خبر داده است.

داعش مسوولیت حملات تهران را به عهده گرفته و تهدید کرده است که عملیات‌های بیشتری علیه ایران به راه خواهد انداخت.

یک روز پیش از درگیری پلیس ایران با افراد گروه «انصار الفرقان» در چابهار، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در مجمع اسلو در نروژ گفت ایران اطلاعاتی دارد که عربستان سعودی از «تروریست‌ها» در نزدیکی مرزهای ایران حمایت و پشتیبانی می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy