Monday, Jun 19, 2017

صفحه نخست » حمله تروریستی یک خودرو به نمازگزاران مسجدی در لندن

xc144s9587ql7_small.jpg

صادق خان، شهردار لندن در حمله به نمازگزاران این شهر که منجر به کشته و زخمی شدن آنها شد را یک حمله تروریستی وحشتناک خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، شهردار لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هنوز از تمام جزئیات اطلاع نداریم اما آنچه مشخص است این یک حمله از روی عمد به نمازگزارانی بود که دعای خود در ماه رمضان را پایان داده بودند.

رادیو زمانه - چندین تن بر اثر حمله یک خودرو به میان نمازگزاران در حال خروج از مسجدی در لندن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک خودروی ون در آخرین دقایق روز یکشنبه، ۱۸ ژوئن مسلمانانی را که در حال ترک مسجد «فینزبری پارک»، یکی از بزرگترین مسجدهای بریتانیا بودند، زیر گرفت. در این حمله دست‌کم یک تن کشته و چندین تن زخمی شدند.

حمله حوالی ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه شب به وقت لندن رخ داد. بنابر گزارش‌ها جمعیت مسلمانان در حال خروج از مسجد زیاد بوده‌ است، زیرا نمازگزاران زیادی در ماه رمضان به این مسجد می‌روند. پلیس کشته‌شدن یک تن در صحنه حادثه را تأیید کرده و خدمات اورژانس لندن نیز از انتقال ۸ زخمی به بیمارستان خبر داده‌ است. دو نفر از مجروحان به طور سرپایی مداوا شده‌اند.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا تأیید کرده که پلیس بررسی این حادثه را به عنوان حادثه‌ای «احتمالاً تروریستی» آغاز کرده‌ است. او از برگزاری جلسه اضطراری کابینه‌اش در واکنش به این حمله خبر داد. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر ــ حزب اپوزیسیون بریتانیا ــ نیز گفته که در اثر این حمله «کاملاً شوکه شده است.»

شورای مسلمانان بریتانیا نیز این حمله را یک «عمل عامدانه از روی اسلام‌هراسی» خواند و خواستار تمهیدات امنیتی بیشتر برای مساجد بریتانیا در ماه رمضان شد. این شورا در بیانیه‌ای حادثه بامداد دوشنبه را چنین توضیح داد: «به نظر می‌رسد که مرد سفیدپوستی عامدانه گروهی از نمازگزاران را زیر گرفت که در حال رسیدگی به حال فردی بیمار بودند.»

پلیس از دستگیری راننده ون خبر داده‌ است. این راننده ۴۸ ساله است و پلیس اکنون در حال بررسی سلامت روانی اوست. به گفته شاهدان عینی، راننده پس از حمله از خودرو خارج شده و قصد فرار داشته اما گروهی از مردم او را می‌گیرند و سپس تحویل پلیس می‌دهند.

بریتانیا در دو ماه اخیر شاهد چندین حمله تروریستی بوده‌است. در ۲۲ مارس، مردی با خودروی اجاره‌ای به عابران پیاده روی پل وست‌مینستر لندن حمله کرد و سپس با چاقو یک مأمور پلیس را از پای درآورد و خود به ضرب گلوله دیگر مأموران کشته شد.

در ۲۲ مه، یک بمب‌گذار انتحاری خود را در کنسرت آریانا گرانده در شهر منچستر منفجر کرد و ۲۲ تن را کشت.

نظر دو شهروند در مورد تروریستی بودن حمله روز دوشنبه در لندن:

دو هفته پیش در سوم ژوئن نیز سه تروریست جهادی عابران پیاده را روی پل «لاندن بریج» زیر گرفتند و سپس با چاقو به عابران در آن نزدیکی حمله بردند و در مجموع هشت تن را از پای درآوردند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت همه این حمله‌ها را برعهده گرفت.

بریتانیا علاوه بر تروریسم با بحران سیاسی نیز رویارو است. حمله‌های تروریستی اخیر همگی پیش از انتخابات پارلمانی در هشتم ژوئن رخ دادند؛ انتخاباتی که باعث شد تا حزب محافظه‌کار به رهبری ترزا می اکثریت خود را در پارلمان از دست بدهد.

به علاوه، آتش‌سوزی گرنفل تاور، یک برج مسکونی در لندن در چهارشنبه گذشته به مرگ دست‌کم ۵۸ تن انجامید و انتقادها از دولت ترزا می را افزایش داد. نخست‌وزیر بریتانیا به خاطر «حفظ فاصله» با بازماندگان خشمگین این آتش‌سوزی مورد انتقاد قرار گرفته است.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا یک روز قبل از حمله به نمازگزاران در لندن در پیامی به مناسبت روز تولد رسمی ملکه از تکرار حوادث ناگوار در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy