Friday, Jun 23, 2017

صفحه نخست » درباره نشست خبری «شورای ملی مقاومت» و ۴۲ مرکز موشکی سپاه

Mojahedin_moushak.jpgوفا آذربهاری ـ کیهان لندن ـ «شورای ملی مقاومت ایران» که «سازمان مجاهدین خلق ایران» ستون اصلی آن است، در یک نشست خبری، از تشدید فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بر اعمال تحریم‌های جدید، و هم چنین قرار دادن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در لیست گروه‌های ترویستی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۴۲ مرکز موشکی دارد

علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران، در این نشست خبری که روز سه شنبه ۲۰ ژوئن در دفتر این «شورا» در چند قدمی کاخ سفید آمریکا برگزار شد، از وجود ۴۲ مرکز موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد که مشغول تولید، فرماندهی و آزمایش موشک هستند.

به گفته جعفرزاده، مسئولیت این مراکز موشکی بر عهده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ۱۵ مرکزساخت موشک را دنبال می کند، و ۲۷ مرکز هم امر فرماندهی را بر عهده دارند، و ۳ مرکز دیگر نیز مشغول آزمایش موشکی هستند. وی افزود: این مراکز موشکی در جنوب استان سمنان، اطراف دریاچه قم، و جنوب شهرستان ورامین قرار دارند.

در جریان این نشست خبری، از برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند امیرعباس حاجی‌زاده، مصطفی سیری، حسن تهرانی و مهرداد اخلاقی به عنوان افرادی که دارای مسئولیت بالا در فعالیت‌های موشکی سپاه هستند، نام برده شد.

بده بستان موشکی تهران با پیونگ یانگ

در عین حال بر نقش کره شمالی در صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکید شد. به گفته جعفرزاده، صنعت موشکی ایران بر پایه کمک‌ها و دانش کره شمالی بنا شده و کارشناسان کره‌ای، سپاه را آمورش داده‌اند. وی اضافه کرد، تهران و پیونگ یانگ به صورت گسترده، و البته پنهان، به تبادل اطلاعات در زمینه‌های موشکی با یکدیگر مشغول هستند.

موشک‌های سپاه می‌تواند عربستان و اسرائیل را هدف قرار دهد

علیرضا جعفرزاده با تاکید بر اینکه «برد موشک‌های سپاه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است، و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نیز دارد»، گفت: «موشک‌های سپاه می‌تواند عربستان سعودی، مصر، اسرائیل، هندوستان و قزافستان را هدف قرار دهد.»

جعفرزاده در ادامه به اظهارات سال گذشته حسن فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد که گفته بود: «هیچ موشکی در این کشور شلیک نمی‌شود، مگر آنکه مصوبه فرمانده کل قوا را داشته باشد.»

حمله به داعش در سوریه، با برنامه هسته‌ای مرتبط است

معاون دفتر نمایندگی «شورای ملی مقاومت ایران» هم‌چنین در مورد حمله موشکی روز یک شنبه جمهوری اسلامی ایران علیه داعش در سوریه گفت: «یکی از موشک‌ها از پادگان پنج پله در استان کرمانشاه شلیک شده است، و این حمله با برنامه‌های هسته‌ای رژیم تهران مرتبط است.»

جعفرزاده به پرسش خبرنگاران پاسخ داد

نشست خبری علیرضا جعفرزاده ۳۰ دقیقه به طول انجامید، و وی به مدت ۲۰ دقیقه نیز به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. در انتهای این نشست معاون دفتر نمایندگی «شورای ملی مقاومت ایران» به سه پرسش خبرنگار کیهان لندن در منطقه واشنگتن دی دسی پاسخ داد.

تاثیر تحریم‌های جدید سنای آمریکا

-آقای جعفرزاده، از آنجا که هفته پیش سنای آمریکا، به تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران رای داد، فکر می‌کنید این تحریم‌ها تا چه اندازه تاثیرگذار است، و آیا نشست خبری امروز تاثیری بر روند خواهد داشت؟
علیرضا جعفرزاده- لایحه‌ای که اخیرا در سنای آمریکا تصویب شد، لایحه بسیار مهمی بود، البته باید مراحل خودش را در مجلس نمایندگان هم طیی کند، و نهایتا تبدیل به قانون شود. تحریم‌های جدید سنای آمریکا، اولین قدم در رابطه با فشار گذاشتن روی رژیم، و ارگان‌های ترویستی و سرکوبگرر رژیم است، که درگیر ساخت موشک و ساختن بمب اتم هستند. اقدامات بیشتری هم هست که ما امروز در این کنفرانس به آن اشاره کردیم .هیچ کس، هیچ تصویر کاملی از ابعاد فعالیت‌های رژیم در زمینه تهدید، چه در محدوده داخل کشور، و چه در زمینه تهدید کشورهای همسایه و همچنین جهان آزاد ندارد.

تصویری که ما ارائه دادیم، اولین تصویر کامل از برنامه موشکی رژیم بود. البته این به آن معنی نیست، که شامل تمام فعالیت‌های موشکی رژیم می‌شود، ما تنها توانسته‌ایم ۴۲ مرکز موشکی را با جزییات، ساختار ارگانی که مسئولیت ساخت وعملیاتی کردن این موشک‌ها را بر عهده دارند، افشا کنیم.

نقش «مقاومت ایران» در این سال‌ها این بوده است که با افشای اطلاعات،تشویق و ترغیب کند جامعه بین‌المللی را، تا سیاست‌های قاطع‌تری را علیه رژیم پیشه کنند و حق مردم ایران را برای تغییر به رسمیت بشناسند.

یک دلایلی مردم دارند که سرنگونی رژیم را می‌خواهند، چون سوای سرکوب، پول مردم را هزینه چیزهایی می‌کند که هیچ منفعتی برای مردم ندارد. این پروژه‌های عریض و طویل تونل‌سازی‌ها، برای پنهان کردن فعالیت‌های نظامی می‌دانید چقدر هزینه دارد؟ و چه منافعی را برای شرکت‌های عمرانی و ساختمانی وابسته به سپاه ایجاد می‌کند؟ پولی که می‌تواند خرج بهتر کردن امکانات رفاهی مردم شود، صرف گسترش سیاست نظامی‌گری رژیم می‌شود. موشک‌های سپاه هیچ سودی برای مردم ایران ندارند، فقط برای تهدید این و آن است، و به همین دلیل ما وظیفه ملی خودمان می‌دانیم که با برگزاری نشست‌هایی مانند امروز، مقاصد این رژیم را افشا کنیم.

نقش مجاهدین در اعمال تحریم‌های تازه آمریکا

-در تصویب لایحه تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، که هفته پیش از سوی سنای آمریکا تصویب شد، «سازمان مجاهدین خلق ایران» تا چه میزان نقش داشته است؟
علیرضا جعفرزاده- نمی‌خواهم در مورد سهم خودمان صحبت کنم، چرا که فکر می‌کنم هر کسی که بی طرف قضایا را دنبال می‌کند، از روز اول تاا امروز، نقش بارز «مقاومت ایران»، مشخصا «مجاهدین خلق» و شبکه داخلی ما را در شکل دادن یک مجموعه تحریم‌ها می‌بیند. اگر افشاگریی «مجاهدین خلق» نبود، اصلا بازدیدهای آژانس بین‌المللی اتمی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، و تحریم‌های آمریکا، شکل نمی‌گرفت. بنابر این واقعیت این است که نقشی که «مجاهدین» در این زمینه ایفا کردند، غیر قابل مقایسه با هر فرد و سازمانی است.

ارتباط «۳۰ خرداد» با نشست خبری

-از آنجا که نشست خبری شما، در روز تاریخی ۳۰ خرداد برگزار شده، آیا انتخاب این روز علت خاصی داشته است؟
علیرضا جعفرزاده- ۳۰ خرداد سر فصل مقاومت تمام عیار برای سرنگونی این رژیم است، طبعا گذاشتن چنین برنامه‌ای در چنین روزی، از هرر زمان دیگری مناسب‌تر بود، و البته مجموعه تحولات اخیر نیز، این نشست خبری را ممکن کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy