Thursday, Jun 22, 2017

صفحه نخست » اخراج خبرنگار وال استریت ژورنال به دلیل رابطه با یک تاجر ایرانی

5ty8s744558d5z_small.jpg

روزنامه وال استریت ژورنال حبرنگار ارشد امور خارجی خود را پس از افشای ارتباط داشتن با یک دلال اسلحه اخراج کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه جی سولومون حبرنگار ارشد امور خارجی خود را به اتهام ارتباط مالی و تجاری با یک دلال شناخته شده اسلحه اخراج کرده است.

بر اساس این گزارش، سولومون که فعالیت زیادی در زمان برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی داشت، متهم است که با فردی به نام فرهاد عظیما که ایرانی الاصل است، در ارتباط بوده است. اخراج سولومون شوک بزرگی را به این روزنامه مشهور آمریکایی وارد کرده است.

مدت کوتاهی پس از اعلام اخراج سولومون، آسوشیتدپرس گزارش تفصیلی را درباره ارتباطات وی با فرهاد عظیما منتشر کرده است. همکاری این دو نفر شامل جاسوسی هوایی در ایران و فروش تجهیزات دفاعی به امارات متحده عربی بوده است.

در گزارش آسوشیتدپرس که بر اساس ایمیل های هک شده عظیما منتشر شده است، به فعالیت های سولومون در زمینه قاچاق سلاح و همکاری با سیا اشاره شده است.

سولومون در بیانیه ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس، به اشتباهات خود اذعان و از همکارانش عذرخواهی کرده است.

وی در این بیانیه اعلام کرد: من هرگز با فرهاد عظیما همکاری نداشته و تمایلی هم برای آن نداشته ام. ولی متوجه شدم که ایمیل ها و مکالماتی که با آقای عظیما داشتم، گونه ای بوده است که این طور به نظر می رسد که من در فعالیت های جدی نگران کننده ای شرکت داشته ام.

عظیما صاحب یک شرکت بزرگ هواپیمایی است و سالهاست که این شرکت اقدام به انتقال مخفیانه سلاح به کشورهای مختلف دنیا کرده است.

در حالی که هنوز معلوم نیست که آیا سولومون پیشنهاد همکاری با شرکت عظیما را پذیرفته است یا نه، ولی وال استریت ژورنال اعلام کرده است که سولومون به خاطر ارتباط مخفیانه با عظیما اصول حرفه ای این روزنامه را نقض کرده است.

استیو سورینگهاوس مدیر روابط عمومی وال استریت ژورنال نیز گفت: ما از اقدامات جی سولومون ناامید شدیم. اتهاماتی که در این گزارش مطرح شده، بسیار جدی است. در حالی که تحقیقات ما نیز ادامه دارد، به این جمع بندی رسیده ایم که آقای سولومون تعهدات اخلاقی خود به عنوان خبرنگار و همین طور استانداردهای ما را نقض کرده است.

آسوشیتدپرس در ادامه افزود: عظیما از دهه 1960 میلادی به بعد در آمریکا زندگی کرده و از وی به عنوان کسی که نفوذ زیادی در قدرت داشته یاد شده است.

وی در آوریل 2015 با ارسال ایمیلی برای سولومون، پیشنهاد 725 میلیون دلاری برای انجام عملیات هوایی، شناسایی و جاسوسی از ایران ارائه کرده است. وی از سولومون خواسته است تا این پیشنهاد را در دیدار با نمایندگان دولت امارات متحده عربی، مطرح کند.

بر اساس مفاد این قرارداد، شرکت عظیما قرار بوده است تا هواپیماهایی را برای جاسوسی از ایران، سوریه عراق و یمن، تجهیز و آماده کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy