Thursday, Jun 29, 2017

صفحه نخست » نیروهای عراقی مسجد النوری موصل را بازپس گرفتند

Irak_Armee.jpgرادیو فردا ـ ارتش عراق روز پنجشنبه هشتم تیر اعلام کرد که نیروهای ویژه آن کشور مسجد النوری در غرب شهر موصل را بازپس گرفته اند. ابوبکر بغدادی، رهبر گروه حکومت اسلامی (داعش)، سه سال پیش در این مسجد خلافت خود را اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازپس گیری این مسجد ۸۵۰ ساله پیروزی نمادین برای نیروهای عراقی به شمار می رود که از حدود هشت ماه پیش تلاش می کنند این شهر را تصرف گروه حکومت اسلامی (داعش) آزاد کنند.

نیروهای عراقی در این جنگ از حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برخوردار بودند.

مقام های عراقی می گویند انتظار می رود که در روزهای آینده،‌ نبرد طولانی مدت برای آزادی موصل به پایان برسد. آنها تخمین می زنند که حدود ۳۵۰ شبه نظامی گروه حکومت اسلامی (داعش) هنوز در داخل شهر موصل حضور دارند.

ژنرال یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون این کشور، با اعلام شکست گروه حکومت اسلامی گفت: «دولت خیالی‌شان تمام شد».

ارتش عراق احتمال می‌دهد شبه‌نظامیان این گروه که در محاصره قرار گرفته‌اند تا آخرین نفر به مبارزه ادامه دهند. محمد التمیم، یکی از فرماندهان عراقی گفته است آنها «تسلیم نمی‌شوند» و «در نتیجه اگر کشته نشوند، آخرین گزینه‌ای که دارند منفجر کردن خودشان است»‌.

البته ‌گروه حکومت اسلامی (داعش) هنوز در عراق حضور دارد و از جمله مناطقی در اطراف غرب و جنوب شهر موصل در تصرف نیروهای این گروه است.

به نوشته رویترز،‌ در جریان درگیری برای بازپس گیری موصل، علاوه بر تلفات نظامی، تخمین زده می شود که هزاران غیرنظامی کشته شده و ۹۰۰ هزار تن از ساکنان این شهر آواره شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy