Friday, Jun 30, 2017

صفحه نخست » رویترز گزارش داد؛ چین فروش سوخت به کره شمالی را متوقف کرد

north_korea2.JPGچین فروش سوخت به شرکت های کره شمالی را به دلیل نگرانی از عدم وصول مطالبات خود تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت ملی پتروشیمی چین به دلیل نگرانی از عدم وصول مطالبات خود از کره شمالی، فروش سوخت به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

مقامات شرکت ملی پتروشیمی چین اعلام کردند، مدت زمان این تعلیق نامعلوم است؛ این در حالی است که طولانی شدن این روند می تواند کره شمالی را مجبور به پیدا کردن جایگزین جدیدی برای تامین سوخت دیزل و بنزین خود کند.

اما یک مقام آگاه گفت: این تعلیق چینی ها در فروش سوخت، یک تصمیم بازرگانی از سوی آنها محسوب می شود؛ ضمن اینکه جایی برای نگرانی وجود ندارد و بانک های چینی و نیز بین المللی در هماهنگی بالایی با فهرست کشورهای تحریم شده از سوی آمریکا که کره شمالی یکی از انها است، هستند.

وی تصریح کرد، شرکت های کره شمالی که عمدتا سوخت دیزل و بنزین از چین خریداری می کردند، اخیر در پرداخت مطالبات خود با مشکل روبرو شده اند و قادر به پرداخت آن نیستند.

چین در سال گذشته میلادی بیش از ۹۶ هزار تن بنزین و تقریبا ۴۵ هزار تن سوخت دیزل به ارزش ۶۴ میلیون دلار در مجموع به کره شمالی صادر کرد. البته آمار منتشر شده از حجم تولید بنزین و سوخت دیزل چین در ماه گذشته میلادی یعنی می در مقایسه با ماه قبل از آن به طرز قابل توجهی کاهش نشان می دهد.

یکی از دلایل این تصمیم چینی ها به افزایش نگرانی برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی نسبت داده می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy