Sunday, Jul 2, 2017

صفحه نخست » گزارش اسوشیتدپرس از تأثیر فرمان مهاجرتی بر جامعه ایرانی-آمریکایی

p8875222277ani_small.jpgصدای آمریکا - آخرین فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ که دو روز پیش و در چارچوب نسخه ای محدودتر از فرمان پیشین به اجرا گذاشته شده، بسیاری از مناسبات خانوادگی همچون ازدواج ها را به تأخیر انداخته است.

با اینکه نسخه به اجرا گذاشته شده فرمان اجرایی مهاجرتی ترامپ از نسخه نخست محدودتر است، اما جامعه ایرانی-آمریکایی ها که برای ملاقات و دیگر مناسبات خانوادگی میان تهران و لوس آنجلس در سفر هستند متحمل ضربه سختی شده اند.

به گفته وکلای مهاجرتی، مانعی که فرمان اخیر بر سر مهاجرت به آمریکا ایجاد کرده تنها بخشی از مشکلات پیش روی نزدیکانی است که قصد سفر به آمریکا را دارند. حتی کسانی که تحت مقررات مهاجرتی جدید مجاز به تقاضا برای ویزای آمریکا هستند، باید وارد پروسه ای شوند که از گذشته طولانی‌تر و طاقت‌فرسا تر خواهد بود.

نسخه به اجرا گذاشته شده فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ شامل اعمال محدودیت های جدید بر صدور ویزا از شهروندان شش کشور اکثرا مسلمان نشین لیبی، ایران، سومالی، سودان، روسیه، و یمن می شود.

بنا به حکم دیوان عالی آمریکا در تأیید بخش هایی از فرمان مهاجرتی ترامپ، افراد متقاضی ویزا لازم است که یک رابطه خانوادگی نزدیک در آمریکا داشته باشند.

این حکم همچنین درباره کسانی که برای تحصیل و کار به آمریکا می روند می گوید «رابطه باید رسمی و مستند و نه برای گریز از حکم باشد.»

اداره آمار آمریکا تخمین زده است که حدود ۳۷۰ هزار ایرانی مهاجر در آمریکا زندگی می کنند که از میزان مهاجران از پنج کشور دیگر مذکور در فرمان مهاجرتی بسیار بیشتر است. در نتیجه اجرای این فرمان بیشترین تأثیر را بر زندگی ایرانیان خواهد داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy