Friday, Jul 28, 2017

صفحه نخست » مقایسه گفته های احمدی نژاد در سال 88 با امروز

gowcs99vf23e1_small.jpgاحمدی نژاد در سال 88: اگر آزادی بیان نداشتیم خاتمی الان در زندان بود / در جمهوري اسلامي ايران کسي بي دليل به زندان نمي رود / در ايران آزادي وجود دارد و همه مي توانند اظهار نظر کنند / دستگاه قضايي نيز در ايران مستقل است

اگر نيروهاي امنيتي در اين خصوص تخلفي انجام داده باشند ، دستگاه قضايي با آن طبق قوانين ايران قاطعانه برخورد خواهد کرد.
متن پیش رو ، بازخوانی گفت و گوی محمود احمدی نژاد با راديوي سراسري ان پی آر آمريکا در خلال وقایع سال 88 است . این متن به جهت سخنان جدید محمود احمدی نژاد و معاونین او جهت یادآوری بازنشر میش ود .
"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري، روز پنجشنبه در گفت وگو با "ان پي آر" راديوي سراسري آمريکا، تصريح کرد: من شخصا از اينکه کسي در زندان باشد، ناراحت و متأسف هستم ولي در جمهوري اسلامي ايران کسي بي دليل به زندان نمي رود و هيچ کس به دليل مخالفت با من، به زندان نرفته است.
رييس جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات خاتمي مبني بر زنداني شدن افراد به دليل اظهار نظر و تحت فشار بودن اعترافات بازداشتي هاي اخير انتخابات، گفت: در ايران آزادي وجود دارد و همه مي توانند اظهار نظر کنند.
اين نظر آقاي خاتمي است و اگر اين گونه بود، خود آقاي خاتمي هم بايد در زندان مي بود.
دکتر احمدي نژاد در پاسخ به پرسش مجري شبکه راديويي «ان.پي.آر» مبني بر بودن آزادي بيان در ايران ، آيا تضميني وجود دارد که زندانيان حوادث اخير آزاد و روزنامه هاي منتقد از حالت توقيف خارج شوند؟ گفت: ده ها روزنامه در ايران عليه من مطالبي عنوان کرده اند اما من از هيچ کدام از آنها شکايتي نکردم.دستگاه قضايي نيز در ايران مستقل بوده و طبق قوانين کشور عمل مي کند.
رييس جمهور در خصوص رفتار مداخله آميز دولت انگليس در حوادث پس از انتخابات ، گفت: ما از اين رفتارها گله منديم و اقدامات آنها بر عليه ملت ما بوده است که در زمان مناسب ، آن را پاسخ خواهيم گفت.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا درست است که برخي معترضين به نتيجه انتخابات در ايران شکنجه و مورد تجاوز قرار گرفته اند و اظهارات آقاي کروبي در اين زمينه صحت دارد، اظهار داشت: چنين مطالبي صحت ندارد.
وي افزود: اگر نيروهاي امنيتي در اين خصوص تخلفي انجام داده باشند ، دستگاه قضايي با آن طبق قوانين ايران قاطعانه برخورد خواهد کرد. کميته رسيدگي به اين موضوع در ملاقاتي با آقاي کروبي در اين خصوص از وي اسناد و اطلاعاتي خواستند که ايشان گفت به دليل اينکه عصباني بوده ، آن مطالب را عنوان کرده و اسناد و مدارکي در دست ندارد.
دکتر احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال که در روز قدس کساني بودند که شعار مي دادند فلسطين را رها کنيد و به فرياد ايران برسيد، آيا مطرح کردن موضوع هولوکاست در روز قدس ابزاري براي کمرنگ کردن مسائل اخير در ايران مي باشد، اظهار داشت: اين مطالب مبنايي ندارد.
رييس جمهوري تصريح کرد: ده ها هزار نفر در تهران تظاهرات کردند و چند هزار نفر هم حرف ديگري مي زدند. اين هيچ منافاتي با هم ندارد ، چرا که در ايران دموکراسي حاکم است و اکثريت حاکم حرفشان همين است که دولت مي گويد.
وي افزود: موضوع هولوکاست به هيچ وجه يک موضوع انحرافي نيست و نمي شود برداشت اين چنيني از صحبت هاي من کرد. من بيشترين انتقاد ها را به سيستم اداره کشور داشته ام و اين مطالب موضوع انحرافي نيست زيرا حرف من حرف مردم است.
رييس جمهور در پاسخ به اين سوال که چرا در روز قدس مجددا موضوع هولوکاست را افسانه دانستيد؟ گفت: من در مورد هولوکاست چند سوال دارم. اينکه چرا تنها واقعه تاريخي هولوکاست در ميان وقايع تاريخي جهان برجسته شده است و چرا سياستمداران به اين حادثه توجه ويژه اي داشته اند و متعصبانه برخورد کردند و چرا مردم فلسطين بايد هزينه آن را پرداخت کنند و چرا نبايد اجازه داد تحقيقات مستقل و منطقي در خصوص هولوکاست انجام شود؟
"الان چندين مورخ سرشناس وجود دارند که به اتهام تحقيقات در موضوع هولوکاست در زندان بسر مي برند. اين سوالات جدي است و از تمام کساني که حقوق انسان ها برايشان مهم است ، مي خواهم به اين سوالات پاسخ دهند."
دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه حادثه هولوکاست بهانه اي شد براي نسل کشي در فلسطين ، تصريح کرد: نسل کشي حاصل نگاه نژادپرستي است. بايد به تاريخ نگاه تجربه اندوزي داشته باشيم تا واقعيت ها بيشتر روشن شود.
رييس جمهور در پاسخ به سوال مجري شبکه درباره جلسه ماه اکتبر ايران ، آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي و امتيازات ايران به غرب ، اظهار داشت: ما مي خواهيم ديدگاه هاي برخي افراد و دولتمردان تغيير يابد.
وي تصريح کرد: همان طور که در صحبت هاي آقاي اوباما در سازمان ملل در خصوص برخوردهاي يک جانبه دولت هاي قبلي آمريکا و تحميل آنها بر ساير کشورها و همين طور ناعادلانه بودن سياست هاي سازمان ملل عنوان شد ، اينها همه حرف هاي ملت ايران در طول 30 سال گذشته بوده است.
دکتر احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال که چرا همچنان در ايران شاهد فرياد زدن شعار مرگ بر آمريکا هستيم و آيا ايران مي تواند در صورت دشمني با آمريکا پا بر جا بماند؟ ، گفت: دوستي و عشق ماندگارتر از دشمني هاست و عامل ماندگاري ملت ايران همان فرهنگ و ايماني است که هزاران سال ما را حفظ کرده و انقلاب اسلامي ايران در دوستي ها بسيار ماندگار تر خواهد ماند.
"پس بايد تلاش کرد که دوستي جاي خود را به دشمني بدهد. به همين خاطر هم آماده گفت وگو هستيم. اگر مي بينيد مردم ايران شعار مرگ بر آمريکا سر مي دهند ، اين حاصل رفتار دولت آمريکاست. رفتاري که آقاي اوباما در سخنان خود بخشي از آن را اعلام کرد و گفت مي خواهيم آنرا تغيير بدهيم."
دکتر احمدي نژاد در پايان مصاحبه با شبکه «ان.پي.آر» به مجري اين شبکه ، گفت: شما مجري خوبي هستيد و راديوي خوبي داريد. اميدوارم راديوي شما بتواند کمک کند تا مسايل اصلي جهان حل شود که يکي از اين مسايل ، همان موضوع فلسطين است که اميدوارم اين چند سوالي که من مطرح کردم ، با مردم در ميان بگذاريد. اميدوارم شما و شنوندگان و ساير ملت ها سالم و سرافراز باشيد

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy