Monday, Jul 3, 2017

صفحه نخست » نماینده ولی فقیه در سپاه: "تعامل" ابزار آمریکا برای "نفوذ" شده است

Ali_Saeidi.jpgپایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: قدرت دفاعی ما تضمین بقای انقلاب اسلامی و یک اهرم برای بازدارندگی است.

به گزارش انتخاب، به‌نقل از روابط‌عمومی سپاه فجر استان فارس، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی "همایش بزرگ روحانیون استان فارس" با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعیدی با تاکید بر وجود تقابل حقیقی بین انقلاب اسلامی ایران و آمریکا اظهار داشت: راهبرد آمریکا در ۵۰ سال اخیر حضور نظامی، تحریم و فشار اقتصادی، نرم‌افزاری و حرکت‌های فرهنگی بوده است، آمریکایی‌ها برای عملی‌سازی راهبرد سلطه در نیمه دوم قرن بیستم به ۲۲ کشور نظیر کره و ویتنام حمله کردند و در اجرای راهبرد نیمه سخت در ۱۶ کشور نظیر کوبا و کودتای ۲۸ مرداد ایران دخالت و نقش‌آفرینی کردند و در راستای راهبرد نرم‌افزاری انقلاب‌های مخملی را طراحی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین راهبرد آمریکا برای سلطه بر جهان با تبدیل راهبردهای سخت و نیمه سخت به تحریم و تعامل دنبال می‌شود. تحلیل آمریکا پس از سقوط شوروی این بود که دو تهدید سرخ و سبز متوجه آمریکاست که تهدید سبز احیای گسل بالقوه جهان اسلام با محوریت انقلاب اسلامی ایران است، اگر انقلاب اسلامی بتواند به اهدافش دست پیدا کند آمریکا را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

وی گفت: شاخصه‌های انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب شوروی، جهان‌بینی و ایدئولوژی الهی، رهبری الهی، انگیزه و اراده انقلابیون و نفوذ مردمی و رابطه مردم با رهبری است و امروز انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان نفوذ معنوی دارد.

سعیدی در تشریح مصداق‌های تقابل مبنایی انقلاب اسلامی ایران با آمریکا، گفت: پشتیبانی آمریکا از صدام، دخالت نظامی نظیر کودتای نوژه و دخالت نیمه سخت نظیر فتنه ۸۸ نمونه‌هایی از توطئه‌های آمریکا هستند؛ امروز " تعامل " ابزار آمریکا برای " نفوذ " شده است، معلوم شده هدف آن‌ها فراتر از هسته‌ای بوده و وقتی نتوانستند به هدف خود برسند به جای اول بازگشتند، نقد داده‌ایم و نسیه گرفته‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز قانون اساسی بار سنگینی مانند انتخاب خبرگان، قوه مجریه، قوه مققنه و شوراهای اسلامی بر دوش مردم قرار داده است، گفت: آیات قرآن در تزکیه و تعلیم، نظام حکومت و آموزش و پرورش را تشریح می‌کند و دولت‌ها در اسلامیت نظام نقش دارد.

وی در تشریح برنامه‌های آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران گفت: آمریکا سه برنامه حمایت از عناصر غرب‌گرا و غرب‌باور، شرطی‌سازی افکار عمومی مردم و تقویت جریان تکنوکرات‌های متمایل به غرب را در دستور کار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای خنثی‌سازی توطئه های آمریکا شش اصل مهم را اجرایی کرده است، گفت: این اصول، حمایت و تکیه بر محور مقاومت، مقابله با نظام سلطه و استکبار، تغییر در معادله قدرت، شکست توطئه جنگ درون تمدنی، تکیه بر قدرت دفاعی ملی و سلاح بومی و تکیه بر استحکام درونی قدرت هستند.

سعیدی افزود: آمریکایی‌ها تا سال ۲۰۱۰ جنگ مستقیم را دنبال می‌کردند اما اکنون را به جنگ نیابتی روی آوردند، دلارهای عربستان و امارات در جهت مقابله با انقلاب اسلامی ایران مصرف می‌شوند و امروز می‌بینم آمریکایی‌ها جیب عربستان را خالی کردند.

وی با اشاره به اینکه "برخی می‌گویند پولی که صرف موشک می‌کنیم اگر خرج کارهای دیگر کنیم خیلی بهتر است"، گفت: اگر لیبرال دموکراسی با منطق پیش رفته چرا بودجه نظامی آمریکا و اروپا افزایش پیدا می‌کند؟ اگر امروز سلاح نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ قدرت دفاعی ما تضمین بقای انقلاب اسلامی است و قدرت موشکی ما یک اهرم برای بازدارندگی است تا مادامی که بر اصول انقلاب اسلامی پایبندیم تقابل ادامه دارد و استقامت تنها راه پیروزی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy