Wednesday, Jul 5, 2017

صفحه نخست » توتال یا ب.ز؟ مسئله این است! بابک داد

BabakDad1_small.gifجیغ‌و‌داد اصولگرایان درباره قرارداد با توتال، رسواگر آنهاست؛ چون بدجور بوی کاسبکاری می‌دهد.
قرارداد مهم نفتی ایران با توتال، فقط دو برابر آن پولی است که دولت احمدی‌نژاد توسط بابک زنجانی به غارت برد و نابود کرد! اما این قرارداد قانونی و معتبر کجا و آن واسطه‌گری و چپاولگری کجا؟
تفاوت‌های این دو ماجرای نفتی، بسیار مهم و آموزنده‌اند! ساده می‌گویم تا نفتی نشوید! همچنین علت جیغ‌و‌داد آقایان را متوجه خواهیم شد.
PicsArt_07-04-08.10.13.jpg
🔹 هنوز از ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری که از فروش نفت ایران به بابک زنجانی رسیده، خبری نیست. و تازه این رقم، فقط یک قلم از دهها مورد چپاول پول نفت و کاسبی آقایان در دوران "دور زدن" تحریم‌هاست.
در دولت "نظر نزدیک به رهبری"، آقایان از یک طرف ایران را به انزوا و تحریم بردند. و همزمان "دور زدن تحریم‌ها" را به واسطه‌ها و دوست و فامیل سپردند!
در یک مورد دولت، آقای ب.ز را واسطه کرد تا نفت ایران را مخفیانه بفروشد و پولش را از درِ پشتی بیاورد! او نفت را فروخت، اما پول را نیاورد. اصولگرایان آتشین امروزی، آن روزها اگر شریک دزد نبودند، حداقل سکوتی خائنانه کردند!
از دور زدن تحریم‌ها توسط "ب‌.ز"، به گفته مقامات در یک قلم ۲/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ دلار پول گم شده است! نصف همین قرارداد قانونی و معتبر و پرسود که ایران الان با توتال منعقد کرده است! آن پول دود شد و رفت!
حالا همان اصولگرایانی که در آن غارت و چپاول تاریخی "خفقان" گرفته بودند، به قرارداد ۵ میلیارد دلاری ایران با یک "کنسرسیوم معتبر جهانی" ایرادهای آنچنانی می‌گیرند. این، یکی از نشانه‌های ریاکاری اصولگرایان و کاسبکاری جناح حاکم است.

🔹 از کلمه‌های نفت و اقتصاد و ارقام میلیاردی نترسید. ساده می‌گویم تا ببینید در آن دولت که با خونریزی و جنایت در سال ۸۸ «تمدید» شد، چه اتفاقاتی افتاد؟ و خودتان مزیت‌های قرارداد با توتال را ارزیابی کنید.
این بزرگترین قرارداد نفتی بعد از برجام است که بین ایران با کنسرسیومی متشکل از (توتال با ۱+۵۰٪) و چین برای تولید و توسعه و فروش محصولات فاز ۱۱ پارس جنوبی بسته شده.
معنایش در بُعد سیاسی این است که توتال و چندین شرکت نفتی به خاطر ثبات ایران، حاضر شده‌اند پول خود را در تولید و توسعه و بازاریابی و فروش محصولات نفتی ایران «سرمایه‌گذاری» کنند. برای ۲۰ سال!
این "ثبات و اعتماد" هم با رأی شما مردم ایجاد شده است. آنها می‌بینند «سمت‌وسوی حرکت» این ملت، به طرف توسعه و پیشرفت است، پس با خیال آسوده، سرمایه‌ی خود را به کشور ما می‌آورند تا کار کنند.
در بُعد اقتصادی، قرارداد ۲۰ ساله است. یعنی توتال و شرکا به صورت تضمینی، محصولات نفتی فاز ۱۱ را در سالهای آینده به بازار عرضه می‌کنند و پول آن را (نه با روش ب.ز!) بلکه به صورت قانونی به خزانه ملت ایران واریز می‌کنند.
🔹 خب! چه کسانی از این قرارداد برد-برد و قانونی و پرمنفعت عصبانی هستند؟ و چرا؟
همان‌هایی که منفعت‌شان در "دور زدن" و "تحریم" و "واسطه‌گری" است، عصبانی هستند!
همان‌ها که در آن ۸ سال، با شعارهای توخالی "محو‌ اسرائیل و مرگ این و نابودی آن"، برای ایران قطعنامه و تحریم می‌خریدند تا بتوانند واسطه‌ها و دلال‌های خود را به میدان نفت و قاچاق کالا و ارز بفرستند و میلیاردمیلیارد پول به جیب بزنند، عصبانی‌اند!
🔹 ارزش قرارداد با توتال، ۵میلیارد دلار است. اما در دولت پاکدست، نصف این مبلغ، فقط در دخل بابک زنجانی گم شد! در آن ۸ سال چند میلیارد دلار دیگر را اینچنین حیف و میل و چپاول کرده‌اند! حساب آن چنان است که شنیدنش واقعاً برای بیماران قلبی و "دلسوزان وطن" مرگبار است.
🔹 قرارداد ۲۰ ساله با توتال، باعث جذب سرمایه‌گذاران خارجی دیگر هم خواهد شد. آنها به "جهت حرکت مردم ایران" نگاه می‌کنند. و بر اساس رأی شما، این اعتماد را پیدا می‌کنند که پول خود را در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
وارد مسائل فنی و ریز قرارداد نشدم تا حوصله‌تان سر نرود. همین قدر بگویم از اینکه به جای "فروش مخفیانه نفت و گم شدن پول" به دست واسطه‌ها در سال ۹۰ و ۹۱، به اینجا رسیده‌ایم که با معتبرترین شرکت نفتی جهان، یک قرارداد قانونی و «سودآور و بلندمدت» بسته‌ایم، به خاطر "ایران" خرسندم و امیدوارم دولت همچنان بر مسیر پیشرفت و عدالت و رفاه حرکت کند.
🔹 در این میانه، شما می‌توانید پشت شعارهای به ظاهر "انقلابی و ارزشی!"، ردپای «کاسبکاران تحریم» را شناسایی کنید و در هر انتخابات و بزنگاهی، به آنها "نه" بگویید تا ایران کم‌کم از منجلاب آن ۸ سال خارج شود و روی رفاه و توسعه و آبادانی را ببیند و گره از کار مردم مظلوم ما باز شود.
در دنیای مدرن، "ثبات" از "صندوق رأی" و انتخاب ملت‌ها به دست می‌آید، نه از لوله تفنگ و شعارهای پوچ!
توتال یا ب.ز؟ مسئله این است!
بابک‌داد
۱۳ تیر ۹۶
🔹 تلگرام:
🔹 فیس‌بوک:
🔹 تماس:

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy