Friday, Jul 7, 2017

صفحه نخست » سپرده گذاران ثامن الحجج از ۲۰ تیر مابقی سپرده خود را دریافت می‌کنند

saamen.JPGرییس هیات تسویه تعاونی ثامن الحجج گفت: مشتریانی که در بانک پارسیان تعهد امضا کرده‌اند‌ از روز بیستم تیر ماه براساس تاریخ سررسید برگه تعهدنامه می‌توانند برای دریافت مابقی سپرده خود به بانک عامل مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم ختم مادر مدیرعامل بانک سپه، بسیاری از مدیران شبکه بانکی آمده بودند از جمله فرهاد خالتی، مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی و رییس هیئت تصفیه تعاونی ثامن‌الحجج که توانستیم اطلاعاتی درخصوص آخرین وضعیت آن تعاونی و اقدامات هیئت تصفیه اخذ کنیم. مشروح گفت و گو به شرح زیر است:

آقای خالتی از آخرین وضعیت تصفیه تعاونی ثامن‌الحجج چه خبر؛ هیئت تصفیه بالاخره تشکیل شد؟

بله هیئت تصفیه اواخر سال گذشته براساس قوانین و مقررات وزارت تعاون و مصوبات شورای پول و اعتبار تشکیل شده و مشغول به کار است و به طور مرتب و هفتگی جلسه دارد؛ اعضای آن شامل نمایندگان بانک مرکزی، قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی است که تا الان هم جلسات زیادی تشکیل دادند و در مورد تأمین مالی تعهدات و پرداخت به سپرده‌گذاران تصمیماتی گرفتند که انشالله به زودی نتایج آن مشخص می شود.

خوب، این موارد را اطلاع‌رسانی کنید، سپرده‌گذاران منتظر اخبار جدید هستند؟

از زمان تشکیل کارگروه ویژه به صورت مرتب اطلاعیه‌هایی در سایت بانک مرکزی منتشر می‌شد، مضافاً اینکه بسیاری از رسانه ها مصاحبه‌هایی را با مسئولان امر داشتند و به اطلاع‌رسانی در این زمینه کمک کردند. با آغاز به کار هیئت تصفیه به دلیل اینکه مدیریت اداره تعاونی برعهده این هیئت قرار گرفت، نیاز بود شناخت کاملی نسبت به دارایی های تعاونی داشته باشیم و سپس اقدام به اطلاع رسانی کنیم.

سپرده‌گذارانی که تعهد امضا کرده‌اند و سپرده خود تا مبلغ 100 میلیون تومان را به بانک پارسیان منتقل کردند، نمی‌دانند چه کنند، ظاهراً هفته آینده موعد پرداخت این سپرده هاست؟

مشتریانی که در بانک پارسیان تعهد امضا کرده‌اند‌ از روز بیستم تیر ماه براساس تاریخ سررسید برگه تعهدنامه می‌توانند برای دریافت مابقی سپرده خود به بانک عامل مراجعه کنند. البته تأکید ما این است که سپرده‌گذاران مشخصاً در تاریخی که برایشان تعیین شده است به شعبه مراجعه کنند چون جابه‌جایی در تاریخ مراجعه ‌می‌تواند ارایه خدمت به سایر سپرده‌گذاران را با اختلال مواجه کند.

در مورد پرداخت مبالغ بالاتر چه خواهید کرد؟

مبالغ بالاتر نیز تا 300 میلیون تومان برای همه تعیین تکلیف شده است. تمام سپرده گذاران می توانستند سپرده های خود را تا 300 میلیون تومان منتقل و 35 میلیون تومان دریافت کنند. ولی تعیین تکلیف سایر سپرده گذاران منوط به کفاف دارایی‌های تعاونی خواهد بود.

مشخصاً در مورد ارزیابی املاک تا به حال چه کارهایی انجام دادید و مزایده‌هایی که انجام شده چه نتیجه ای داشته است؟

تاکنون برخی از املاک ارزیابی شده‌اند که در نتیجه این ارزیابی‌ها مشخص شد قیمت واقعی املاک بسیار پایین‌تر از پیش بینی‌های قبلی بوده است. ضمن اینکه تاکنون دو مزایده اموال منقول برگزار شده و مزایده املاک هم در شرف انجام است که باتوجه به استقبال خوب سپرده‌گذاران و مردم، هیئت تصفیه تصمیم گرفته است مهلت مقرر برای شرکت در مزایده را برای یک هفته تمدید کند تا فرصت کافی برای سایر افرادی که تاکنون موفق به شرکت در این مزایده نشده‌اند، فراهم شود.

شنیدیم که نشست‌هایی با سپرده‌گذاران داشتید در این نشست‌ها چه مواردی مطرح شد ؟

البته برگزاری نشست با سپرده‌گذاران مربوط به بعد از تشکیل هیئت تصفیه نیست و قبل از تشکیل هیئت هم مرتباً با سپرده‌گذاران جلساتی برای تبادل نظر داشتیم و در حال حاضر هم این جلسات برگزار می شود که هیئت تصفیه با اطلاع از دغدغه‌های سپرده‌گذاران تصمیم گیری کند و اصلاً یکی از روش های اطلاع‌رسانی ما از ابتدا تاکنون همین جلسات بوده است. چراکه از نزدیک با مشکلات سپرده گذاران آشنا شده‌ایم و آنها هم با مشکلات اجرایی کار و مراحل ساماندهی آشنا شده‌اند.

برنامه آینده شما درباره فروش سایر اموال چیست؟

نزدیک‌ترین مزایده ای که قرار است برگزار شود بیستم تیرماه است که مربوط به برگزاری حراج خودروهای تعاونی می باشد و به تدریج بقیه هم انجام خواهد شد.

چند نفر از سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج تا به حال تعیین تکلیف نشده اند؟

حدود 5 هزار نفر باقی مانده اند. خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده یک میلیون و 250 هزار حساب به 11 هزار حساب تبدیل شده است.

در مورد سایر موسسات فاقد مجور اطلاعاتی به ما می دهید؟

اجازه بدهید، بایستی به بانک مرکزی بروم. در آینده نزدیک در مورد سایر موسسات فاقد مجوز و دارای مشکل برای مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy