Friday, Jul 7, 2017

صفحه نخست » دیدار ترامپ و مرکل در آستانه نشست گروه ۲۰

merkel_hamburg.JPGکاخ سفید می گوید، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه درآستانه نشست گروه ۲۰ در هامبورگ با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار کرده است.

به گزارش رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای تصریح کرده است که رهبران آمریکا و آلمان در خصوص «طیف وسیعی از الویت‌های سیاست خارجی مورد علاقه دو کشور»گفت وگو و رایزنی کردند.

کاخ سفید اضافه کرده است: آقای ترامپ و خانم مرکل در خصوص مسایلی مانند درگیری‌ها در اوکراین، اختلافات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با قطر و همچنین بحران کره شمالی مذاکره کردند.

رویترز می گوید، این دیدار در هتلی در هامبورگ برگزار شد و رهبران دو کشور به مدت یک ساعت با یکدیگر صحبت کرده اند. جزییات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

گزارش‌ها حاکی است که در دیدار دونالد ترامپ و انگلا مرکل، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان نیز حضور داشته اند.

نشست سران کشورهای عضو گروه ۲۰ در روزهای هفتم و هشتم ژوئیه (۱۶ و ۱۷ تیرماه) درهامبورگ برگزار می شود.

در همین حال، قرار است رییس جمهوری آمریکا عصر روز جمعه برای نخستین بار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه دیدار کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز پنجشنبه یک روز پیش از دیدار خود با ولادیمیر پوتین، از روسیه خواست تا از «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در اوکراین و سایر نقاط و همچنین حمایت از رژیم‌های متخاصم از جمله سوریه و ایران دست بردارد».

به گزارش رویترز، جمهوریخواهان در آمریکا از موضع گیری دونالد ترامپ در روز پنجشنبه در قبال روسیه استقبال کردند.

لیندسی گراهام، از چهره‌های اصلی جمهوری‌خواهان در مجلس سنا، گفته است: این یک شروع عالی برای یک هفته مهم در سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود.

رویترز می گوید،جزییات دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین مشخص نشده است، اما رکس تیلرسون پیش از ترک واشینگتن به مقصد هامبورگ گفته بود، رییس جمهوری آمریکا مایل است در این دیدار در خصوص همکاری دو کشور برای پایان دادن به جنگ در سوریه گفت و گو کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy