Tuesday, Jul 11, 2017

صفحه نخست » دفاع آشکار وزیر دفاع آمریکا از تغییر رژیم در ایران

071017_top.jpgدویچه وله - جیمز ماتیس ایران را اصلی‌ترین عامل بی ثباتی در خاورمیانه خواند و اعلام کرد یگانه شرط بهبود مناسبات ایران و آمریکا، تغییر رژیم ایران است. وزیر دفاع آمریکا از سیاست‌های ایران در منطقه، به‌ویژه در سوریه و لبنان انتقاد کرد.

راس رید، خبرنگار سیاست بین‌الملل وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود به گوشه‌هایی از اظهارات جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پرداخته است. این گزارش در سایت خبری "دیلی کالر" منتشر شده است. وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در دبیرستان مرسر آیلند آشکارا از تغییر رژیم در ایران سخن گفت. بیشتر بخوانید: آیا دولت ترامپ خواستار تغییر رژیم در ایران است؟ متیس گفت بهبود بنیادین مناسبات ایران و آمریکا مشروط به تغییر رژیم در ایران است. ماتیس هم از نقش ایران در خاورمیانه انتقاد کرده است و هم از ساختار سیاسی ایران.

حکومت تئوکراتیک ایران وزیر دفاع آمریکا درباره شیوه انتخابات در ایران گفت: «یک رهبر اعظم در ایران وجود دارد که تصمیم می‌گیرد چه کسانی کاندید شوند. مثل این می‌ماند که رئیس جمهوری فعلی آمریکا تصمیم بگیرد چه کسانی نامزد انتخابات بعدی شوند، و وقتی که انتخابات انجام شد، خود او کماکان در کاخ سفید بماند و افراد منتخب مرتب جای خود را به دیگری بدهند.» به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید جیمز ماتیس گفت که در سال ۲۰۱۱، آن هنگامی که ایران با ارسال موشک از نیروهای عراقی مخالف آمریکا دفاع می‌کرد و در اثر این حمایت نظامی، شماری از سربازان آمریکایی کشته شدند، او بدون داشتن ذره‌ای شک و تردید خواستار مقابله با رژیم ایران بود اما دولت اوباما مانع از آن شد.

عامل بی‌ثباتی در منطقه

وزیر دفاع آمریکا گفت به هر کجای خاورمیانه که سفر کرده، از تل‌آویو تا قاهره، همه به او گفته‌اند که ایران مشکل اصلی منطقه است.

ماتیس در ادامه به دفاع ایران از دیکتاتور سوریه، بشار اسد، اشاره کرد و گفت که ایران در جنگ یمن، موشک‌های بالستیک در اختیار شورشیان حوثی می‌گذارد و از حزب‌‌الله لبنان دفاع می‌کند.

ماتیس گفت: «بی تردید ایران اصلی‌ترین عامل بی ثباتی در خاورمیانه است.»

ماتیس در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که ایران یک کشور دموکراتیک نیست و در شرایط کنونی کشور در "موقعیت انقلابی" قرار دارد، چون حکومت مذهبی حاکم بر ایران به نیازها و علائق مردم ایران بی توجه است.

وزیر دفاع آمریکا رویکرد مردم ایران را نسبت به آمریکا و غرب مثبت خواند و گفت: «مردم ایران مشکل ساز نیستند، این رژیم ایران است که مامور می‌فرستد تا سفیران را در پاکستان یا در واشنگتن به قتل برسانند. این رژیم ایران است که برای حزب‌الله لبنان و شورشیان حوثی در یمن موشک می‌فرستد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy