Wednesday, Jul 12, 2017

صفحه نخست » اعتراض احمدی‌نژاد به بازداشت بقایی در نامه ای به رهبری

5yf780546f_small.jpg

رادیو فردا - دو روز پس از بازداشت حمید بقایی، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد، آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای مفصل این اقدام را «غیرقانونی» و «ظلم بزرگ» توصیف کرده و خواستار آزادی فوری او شد.

رئیس جمهور سابق ایران در این نامه که روز سه‌شنبه، ۲۰ تیرماه، در وب‌سایت رسمی او منتشر شد اشاره می‌کند که در این ارتباط نامه‌ای هم مستقیما به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است.

مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد روز یک‌شنبه گذشته خبر داد که حمید بقایی با حکم بازپرس پرونده سابق خود از مقابل خانه‌اش بازداشت شده و پس از تعیین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در دادسرا و تهیه نشدن آن زندانی شده است.

به گفته علی‌اکبر جوانفکر، دلیل بازداشت آقای بقایی ارسال احضاریه و حاضر نشدن او در دادسرا اعلام شده، اما آقای بقایی اعلام کرده که احضاریه‌ای به دستش نرسیده است.

حال محمود احمدی‌نژاد خود در دفاع از معاون سابقش وارد میدان شده و در نامه خود چندین سوال مطرح می‌کند.

او از خود و یارانش در این نامه به عنوان «مرغ عروسی و عزا» یاد می‌کند که در هر مسئله‌ای پای‌شان به وسط کشیده می شود و اشاره می‌کند که در یک سال و نیم گذشته تنها اقدام او و آقای بقایی ثبت نام به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد اشاره می‌کند که به دلیل همین اقدام اکنون قصد بر این است که او و حمید بقایی تحت فشار قرار گیرند.

رئیس جمهور سابق در جایی دیگر از نامه‌اش همچون عضوی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی می‌گوید: «نباید عده‌ای اقلیت محض خود را صاحب و مالک و اصل انقلاب، و اکثریت قاطع مردم را غریبه، ضد و یا مخالف انقلاب بشمارند که این کار خود بدترین عمل ضد انقلابی است.»

با این حال محمود احمدی‌نژاد در نامه خود با کنایه به مسائل دیگر نیز اشاره کرده و به این گمانه دامن می زند که شاید دلیل فشارها بر او و یارانش همین مسائل باشد.

از جمله این مسائل می‌توان به افشاگری جنجالی او در صحن مجلس شورای اسلامی علیه برادر علی لاریجانی، رئیس مجلس، اشاره کرد.

او در نامه خود می‌پرسد: «روزی در مجلس موضوعی را مطرح کردیم و رسیدگی هم نشد، آیا همچنان باید چوب آن را بخوریم؟»

او در جای دیگر کنایه‌ای هم به توافق اتمی موسوم به برجام می‌زند که حسن روحانی آن را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد خود در زمان ریاستش معرفی‌می‌کند.

آقای احمدی‌نژاد می‌گوید: «این که در برابر زیاده‌خواهی‌های انگلیس و آمریکا و صهیونیسم ایستادیم و ناسزا شنیدیم اما از حقوق ملت کوتاه نیامدیم و پای هیچ سندی را علیه منافع ملت امضا نکردیم جرم نابخشودنی ماست؟»

او در بخش دیگری از نامه خود ضمن انتقاد شدید از قوه قضاییه به چند اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره می‌کند: از جمله اصل برائت و غیرقانونی بودن شکنجه.

این دو اصلی است که به گفته بسیاری از سازمان‌ها و شخصیت‌های مدافع حقوق بشر به دفعات در دوره زمامداری آقای احمدی‌نژاد زیر پا گذاشته شد.

در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و به‌ویژه پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ و اعتراضات پس از آن صدها نفر به زندان افتادند و ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند؛ در مقابل محمود احمدی‌نژاد پا می‌فشرد که در ایران کسی به دلیل ابراز عقیده زندانی نیست.

محمود احمدی‌نژاد نامه تازه خود را خطاب به «ملت شریف و بزرگوار ایران» نوشته و در پایان آن را با عنوان «خادم ملت ایران» امضا کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy