Wednesday, Jul 12, 2017

صفحه نخست » جنجال بر سر چهار خط انفجاری در ای میل های ترامپ جونیور

5yf780565_small.jpgبی بی سی - کلمه "انفجاری" برای وصف جزییات فاش شده در ای میل های دونالد ترامپ جونیور که روز سه شنبه در توییتر منتشر کرد رسا نیست. فاجعه بار شاید؟ در ابعاد یک زلزله؟ پسر بزرگ دونالد ترامپ احتمالا به این دلیل مکاتباتش را فاش کرد که نیورک تایمز قصد انتشار آنها را داشت؛ موج چهارم و ویرانگر ژورنالیستی که هر لحظه می رفت بر سر کاخ سفید خراب شود. اگر اینطور باشد، اقدام ترامپ جونیور که به نام "شفافیت کامل" انجام شد، مثل این بود که کسی که می رفت تیر بخورد مغز خودش را با تفنگ نشانه برود.

او مسلما برای نجات خودش دست به این کار نزده است. در زیر به چهار بخش قابل توجه از رشته ای میل هایی که به بدنامی ثبت خواهد شد - و معنی آنها - اشاره می کنیم. "این اطلاعات آشکارا در سطح خیلی بالا و حساس است اما بخشی از روسیه و دولت آن در حمایت از آقای ترامپ است" ترامپ جونیور ابتدا سه صفحه اول ای میل ها را در توییتر منتشر کرد و صفحه چهارم را جا انداخت، که حاوی مهم ترین قسمت هاست. خط بالا مسلما بخش مهم این صفحه است. راب گلدستون، کارگزار روابط عمومی در عالم موسیقی که به یک چهره مرموز بین المللی بدل شده، به پسر نامزد ریاست جمهوری آمریکا می گوید که روسیه می خواهد به پدرش کمک کند. در پاراگراف پیش از این، او دقیقا جزییات آنچه را که می گوید پیشنهاد شده را می آورد - یعنی "اسناد و اطلاعات رسمی" - درباره هیلاری کلینتون از حزب دمکرات. چند خط بعد او احتمال ارسال مواد به شدت زیانبار (درباره کلینتون) به دونالد ترامپ از طریق دستیارش رونا را مطرح می کند. (در ضمن رونا احتمالا باید به فکر استخدام یک وکیل برای خود باشد."

این ایمیل‌ها به حدود پنج ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی آقای ترامپ باز می‌گردد.

"اگر این همان چیزی است که می گویی من خیلی مشتاقم به خصوص که بعدا در طول تابستان به کار می آید"

این خط که واکنش ترامپ جونیور به ای میل گلدستون است نشان می دهد او کاملا آگاه است که دارد وارد چه عالمی می شود.

معلوم است که با پیدا شدن چشم انداز دریافت اسنادی از دولت روسیه علیه فردی که میان پدرش و رسیدن به کاخ سفید ایستاده، دهانش آب افتاده.

به علاوه، این چند کلمه آخر ظاهرا نشانگر آن است که ترامپ جونیور در این فکر است که چه زمانی می شود چنین اطلاعاتی را در معرض دید عمومی گذاشت.

آن ملاقات اوایل ماه ژوئن انجام شد. "بعدا در طول تابستان" زمانی بود که مبارزات انتخاباتی اوج گرفت.

این زمانی است که هر دو حزب همایش های ملی خود را برگزار کردند. تصادفا همان زمان بود که زیانبارترین ای میل های هک شده از سرورهای کمیته ملی حزب دمکرات از طریق ویکی لیکس منتشر شد. سازمان های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که آن هک به دستور دولت روسیه صورت گرفته.


"امین از من خواست که میان شما و وکیل دولت روسیه که این پنجشنبه از مسکو با پروازی عازم است قرار ملاقاتی بگذارم."

وکیل مورد نظر - ناتالیا وسلنیتسکایا - پافشاری کرده است که او ارتباطی با دولت روسیه ندارد، اما گلدستون در ای میل به ترامپ جونیور او را "وکیل دولت" روسیه معرفی می کند.

همیشه این احتمال هست که گلدستون درحال بزرگنمایی قضیه برای ترامپ جونیور است و سعی دارد این طور وانمود کند که درحال ترتیب دادن یک ملاقات فوق محرمانه است که انتخابات ریاست جمهوری را زیر و رو خواهد کرد درحالی که فقط چیزهایی را می گوید که فکر می کند برای ترتیب دادن ملاقاتی که مشتری اش، ستاره پاپ موسیقی روسیه امین آگالاروف، درخواست کرده لازم می داند.


"به: جارد کوشنر، پال مانافورت"

در خط بالای این رشته ای میل ها دو نام هست که به خصوص باید برای کاخ سفید نگران کننده باشد - جارد کوشنر داماد آقای ترامپ و پال مانافورت مدیر وقت ستاد مبارزات انتخاباتی او.

ترامپ جونیور به نیورک تایمز گفت که او از این دو نفر خواست در آن ملاقات در برج ترامپ حاضر شوند اما به آنها نگفت موضوع بحث چیست.

به نظر می رسد که با افشای ای میل ها آن استدلال تضعیف می شود چون هر دو اینها (کوشنر و مانافورت) کل رشته ای میل ها را در اختیار داشتند، از جمله مکاتبات قبل از آن درباره قول ارائه "اسناد و اطلاعاتی" زیانبار در مورد کلینتون.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy