Wednesday, Jul 12, 2017

صفحه نخست » ۲۰ هزار عمل جراحی زیبایی بینی فقط در تهران

damagh_bini.jpgزمانه ـ رئیس انجمن جراحان پلاستیک اعلام کرده که تنها در تهران هر ماه دست‌کم ۲۰ هزار عمل جراحی بینی انجام می‌شود. او می‌گوید عده‌ای از جراحان به صدا و سیمای جمهوری اسلامی پول می‌دهند که جراحی پلاستیک را تبلیغ و در جامعه ترویج کند.

ابوالحسن امامی، رییس انجمن جراحان پلاستیک گفته است: «در روز حدود ۳۰۰ عمل جراحی بینی در تهران انجام می‌شود که به طور متوسط ماهیانه ۲۰ هزار عمل جراحی بینی می‌شود.»

رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران اما یادآوری کرده که آمار یاد شده دقیق نیست: «عمل جراحی بینی توسط همه افراد از غیر پزشک گرفته تا جراح عمومی، متخصص گوش و حلق و بینی، دندانپزشک و دیگران انجام می‌شود. برای همین نمی‌توان آمار خیلی دقیقی از اعمال جراحی بینی به دست آورد.»

ابوالحسن امامی با انتقاد از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفته است که برخی جراحان برای تبلیغ جراحی‌های پلاستیک از جمله جراحی بینی به صدا و سیما پول می‌دهند.

قیمت‌هایی که برای هر جراحی زیبایی در نظر گرفته می‌شود بسته به جراح و منطقه‌ای که کلینیک در آن قرار گرفته است تغییر می‌کند. بالاترین قیمت ۳۰ میلیون تومان است. متوسط جراحی قلب در ایران ۲۰ میلیون تومان گزارش شده.

اختلالات حسی، خونریزی، خشکی مخاط بینی از عوارض رایج جراحی بینی‌ست. در کشورهای غربی ۱۰ الی ۱۵ درصد از کسانی که عمل جراحی بینی انجام می‌دهند، ناگزیر می‌شوند که به خاطر مشکلات بعد از عمل یک بار دیگر خود را به تیغ جراح بسپرند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy