Thursday, Jul 13, 2017

صفحه نخست » توصیه ۳۸ ژنرال آمریکایی به پرزیدنت ترامپ درباره ایران

0y252558u52_small.jpgصدای آمریکا - ۳۸ ژنرال ارتش آمریکا در نامه ای به رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با دفاع از توافق هسته ای ایران و کشورهای پنج به علاوه یک، به پرزیدنت ترامپ توصیه کرده اند به جای تغییر نظام یا حمله نظامی‌، گفت و گو های دیپلماتیک با ایران را در پیش بگیرد و کانال‌هایی دیپلماتیک برای ارتباط با دولت ایران را باز کند.

ژنرالها و دریاسالاران بازنشسته ارتش آمریکا در بیانیه خود که روز چهارشنبه ۲۱ تیر منتشر شد، نوشتند:‌ ما به عنوان افسران سابق ارتش، این نامه را برای بیان حمایت جدی مان از توافق هسته ای بین ایالات متحده، قدرت های جهانی و ایران اعلام می کنیم. تلاش های جهانی موجب شد با موفقیت مسیر ایران برای دستیابی به سلاح اتمی مسدود شود و موجب تقویت امنیت ایالات متحده و متحدان ما شد.

به نظر می رسد این نامه نظامیان بازنشسته آمریکایی در آستانه دومین سالگرد توافق هسته ای ایران و کشورهای پنج به علاوه یک نوشته شد.

این نظامیان بازنشسته در نامه خود با اشاره به موفقیت های برجام نوشته اند: دو سوم سانتریفیوژهای ایران برچیده شد و ۹۸ درصد از ذخایر اورانیوم ایران امحا شد و جمهوری اسلامی ایران در قلب رآکتور آب سنگین سیمان ریخت. ایالات متحده بعد از این توافق تحریم های هسته ای را برداشت هر چند کنگره ما در تصویب قانونی است که به جای کمک به منافع ملی آمریکا آن را سیاست‌زده می‌کند.

دیپلماسی به جای جنگ

در بخشی از این نامه، ۳۸ ژنرال و دریاسالار بازنشسته ارتش آمریکا از پرزیدنت ترامپ خواسته اند دیپلماسی را جایگزین سیاست هایی چون تلاش برای تغییر نظام کند.

ژنرال های آمریکایی نوشتند: ما نباید به وضعیتی تهاجمی که ممکن است راه برای آغاز جنگ هموار کند، وارد شویم. جان مردان و زنان در حال خدمت ارتش آمریکا نباید پیش از آنکه تمام گزینه های دیپلماتیک آزموده شوند، در معرض آسیب قرار بگیرد. دیپلماسی نباید قربانی گفتمان سیاسی تند شود که این روزها رایج است.

در هفته های اخیر برخی مقام های دولت آمریکا صراحتا از حمایت از اپوزیسیون برای جایگزینی نظام فعلی ایران گفته اند.

رکس تیلرسون پیشتر گفته بود که از عناصر داخلی برای تغییر قدرت در ایران حمایت می‌کنیم.

همچنین جیم متیس وزیر دفاع آمریکا این هفته گفت که کنار آمدن با نظام حاکم ایران دشوار است و خواستار تغییر نظام حاکم ایران شد.

نظامیان بازنشسته ارتش آمریکا در بیانیه خود از پرزیدنت ترامپ خواستند کانال‌هایی دیپلماتیک برای ارتباط با دولت ایران باز کند و یادآور شدند: گشودن یک کانال ارتباطی (بین دو کشور) گامی بدون هزینه و پر ارزش است که نمایانگر رهبری جهانی آمریکا است.

نظامیان بازنشسته در نامه خود البته تاکید کرده اند که برای برنامه موشکی ایران، نقض حقوق بشر و حمایت جمهوری اسلامی از گروه های تروریستی خاورمیانه نگران هستند با این حال تاکید کرده اند، اقدام نظامی یکجانبه نمی‌تواند این تهدیدها را بر طرف کند، همانطور که تغییر نظام از بیرون نیز نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد.

کنگره آمریکا در یک ماه اخیر تلاش هایی برای تصویب تحریم های جدید علیه فعالیت موشکی ایران، حمایت از گروه های تروریستی و نقض حقوق بشر داشته است.

دولت پرزیدنت ترامپ اعلام کرده از این تحریم های استقبال می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy