Monday, Jul 17, 2017

صفحه نخست » ارائه فهرست ۳۰ نفره زنان توانمند به روحانی: آیا وزیر زنی در کابینه خواهد بود؟

Rohani_zanan.jpgرادیو زمانه ـ نایب رییس نخست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید جامعه زنان هرگز به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده اما حضور زنان در کابینه در سطوح داخلی و بین‌المللی بازتاب خوبی خواهد داشت و انتظار می‌رود روحانی فرصت حضور زنان در کابینه دوازدهم را فراهم کند.

سیده فاطمه ذوالقدر گفته رایزنی‌ها درباره تشکیل کابینه دوازدهم ادامه دارد و هنوز هیچ خبر موثق و قطعی درباره نحوه چینش کابینه و همچنین بحث حضور زنان در دولت بعد وجود ندارد و آن‌چه مطرح می‌شود، صرفاً در حد گمانه‌زنی است. هنوز معلوم نیست که آیا روحانی در فهرست وزاری خود وزیر زنی را برگزیده یا نه. اما نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفته: «به هر حال شایعاتی در رابطه با عدم حضور زنان در کابینه دوازدهم مطرح شده و آقای روحانی نیز در ضیافت افطاری با زنان موفق تلویحاً تاکید داشتند که هنوز تا زمانی که زنان بتوانند مسئولیت‌هایی همچون وزارت را بر عهده بگیرند، فاصله داریم. با این حال به نظر ما زنان توانمند بسیاری برای تصدی پست‌های مهم مدیریتی حضور دارند.»

او از ارائه لیستی حدوداً ۳۰ نفره نیز به رییس‌جمهوری خبر داده است.

ذوالقدر گفته: «زنان توانمند می‌توانند با استفاده از مشاوران توانمند و بهره‌گیری از تجربیات دیگر مسئولان، پست‌های مهم مدیریتی را بر عهده بگیرند و در گذشته نیز شاهد بودیم هرگاه به زنان اعتماد شده، پاسخی مثبت دریافت کرده‌ایم.»

در حالی که هفته گذشته از قول یک مقام آگاه خبری منتشر شده بود که حضور زنان به عنوان وزیر ر کابینه منتفی است، روزنامه شرق روز ۲۲ تیر به نقل از حسینعلی امیری، معاونت امور مجلس ریاست جمهوری از احتمال حضور زنان در کابینه دوم روحانی خبر داده است.

امیری درباره حضور زنان در کابینه جدید به ایرنا گفته: «این یک مطالبه عمومی است و رییس جمهوری به توانمندی بانوان اعتقاد دارند و معتقدند نیمی از جامعه، بانوان هستند، بنابراین سه عضو کابینه از بانوان هستند که به عنوان معاون رییس جمهوری در دولت یازدهم حضور دارند.»

با این حال شهیندخت مولاوردی که پس از پیروزی حسن روحانی با اطمینان از پیش‌بینی حضور ۳ وزیر زن در کابینه سخن گفته بود، اوایل تیرماه گفت: «باید ببینیم چه می‌شود.»

او گفته بود نهایتا روحاین در این باره تصمیم می‌گیرد: «راجع به سقف و کف صحبت نمی‌کنیم. پیشنهادات را دادیم و آن را تکمیل می‌کنیم و هر روز هم به گزینه‌ها و پیشنهادهای جدید می‌رسیم و آن را اعلام می‌کنیم. البته کسی که به عنوان وزیر و عضو کابینه است باید حداقل شاخصه‌هایی را داشته باشد.»

شهنیدخت مولاوردی، پروین کاراندیش، الله کولایی، فاطمه طباطبایی و زهرا شجاعی از زنانی هستند که در گزارش روزنامه شرق از آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی وزارت زنان نام برده شده است. به گفته فاطمه ذوالقدر اما احتمال حضور زنان نماینده در کابینه منتفی شده در حالی که در گمانه‌زنی‌های اولیه اسامی تعدادی از زنان نماینده وجود داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy