Saturday, Jul 22, 2017

صفحه نخست » واشنگتن پست: دانشگاه‌های آمریکا باید اعزام دانشجو به ایران را متوقف کنند

14hy5225554_small.jpgخلاصه یادداشتی از مت ترویثیک، مقاله کامل به زبان انگلیسی در در روزنامه واشنگتن پست

صدای آمریکا - زیو وانگ، دانشجوی آمریکایی، که در تهران در حال مطالعه درباره سلسله ای مربوط به یک قرن پیش بود، بازداشت و احتمالا بدون دلایل قانع کننده به زندان محکوم شده است. دانشگاه های آمریکا باید فرستادن دانشجو به ایران را ممنوع کنند تا این که تهران از سوء استفاده از آن ها به عنوان مهره های شطرنج ژئوپولیتیک دست بکشد.

زیو وانگ یک استثناء نیست. احتمالا بیش از آن چه افکار عمومی غرب اطلاع دارد اتباع خارجی در ایران در زندان هستند. بعضی از آن ها بعد از مدتی بدون سر و صدا آزاد می شوند.

در حالی که دانشجویان آمریکایی باید سفر به ایران را متوقف کنند، دولت آمریکا باید در را بر روی دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان باز بگذارد.

دانشجویان ایرانی در دانشگاه های آمریکا شکوفا می شوند. مریم میرزاخانی در هاروارد و استنفورد شاعرانگی ریاضیات را بازتعریف کرد. یاسمین مقبلی خلبان نیروی تفنگداران دریایی آمریکا و از جدیدترین گروه فضانوردان ناسا فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی است.

دانشجویان ایرانی با تحصیل در آمریکا متوجه می شوند که آن چه در ایران دیکته می شود محتوم به شکست، دلیل ریشه ای خشونت و برای تجارت نامناسب است.

ما باید ضمن تلاش برای کاستن از خطرات ذاتی تعامل با جهان امروز به ارزش های عمیق آمریکایی مان پایبند باشیم. با این واقع بینی، آمریکا نیازی ندارد که در را به طور کامل بر روی دانشجویان ببندد. اما تا زمانی که ایران نتواند اطمینان بدهد که دانشگاهیان غربی می توانند در صلح و آرامش جهان جذاب ایرانی را مطالعه کرده و بهتر درک کنند، بهتر است دانشگاه های آمریکا فاصله خود را حفظ کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy