Sunday, Jul 23, 2017

صفحه نخست » سپاه پاسداران یک شناور صیادی عربستان را توقیف کرد

saudi56.JPGسپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه، یک شناور صیادی متعلق به عربستان سعودی را در آب‌های سرزمینی ایران، توقیف و خدمه آن‌را بازداشت کرد.

به گزارش تسنیم، اردشیر یاراحمدی، مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: «در پی تجاوز یک فروند لنج صیادی عربستانی به آب‌های سرزمینی ایران، در خلیج‌فارس و حوالی جزیره فارسی استان بوشهر، پنج ملوان و خدمه بازداشت شدند.»
مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل شیلات استان بوشهر همچنین خبرداده که سرنشینان لنج صیادی عربستانی تحویل مقام‌های قضایی استان بوشهر شدند. وی افزود« این دومین شناور کشور عربستان در ماه جاری است که برای صید و صیادی به آبهای مرزی جمهوری اسلامی در استان بوشهر تجاوز کرده‌اند.»

علی حسن پور، دادستان بوشهر به خبرگزاری همیزان گفته است که خدمه قایق توقیف شده متعلق به عربستان سعودی، در زندان مرکزی بوشهر نگهداری می‌شوند. وی افزود: تحقیقات در خصوص علت تجاوز مرزی آنان در حال انجام است.

رسانه‌های ایران روز ۱۶ تیر خبر داده بودند که یک شناور صیادی عربستان سعودی که «وارد آب‌های ایران شده بود»، توسط نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران در استان بوشهر توقیف شده است.

روابط میان ایران و عربستان در چند سال اخیر بخصوص پس از حمله به اماکن دیپلماتیک این کشور در تهران و مشهد، به شدت تیره شده است. این دو کشور همچنین حملات لفظی خود را پس از سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به ریاض نیزافزایش یافته داده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy