Tuesday, Jul 25, 2017

صفحه نخست » افغانستان دیپلمات خود را به دلیل لت‌و‌کوب همسرش از سازمان ملل فراخواند

4l5z5x5555cxv0f_small.jpgبی بی سی - وزارت خارجه افغانستان یک دیپلمات خود در سازمان ملل را به دنبال طرح اتهام لت و کوب همسرش در رسانه‌ها، به کابل فراخوانده است.

پخش این خبر در روزنامه نیویورک پست واکنش‌های زیادی را در محافل رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و این واکنش‌ها زمینه تصمیم‌گیری وزارت خارجه افغانستان را فراهم کرد.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که این وزارت تصمیم گرفته که محمد یما عینی مستشار/رایزن نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل را به کابل فرا بخواند و او به زودترین فرصت به کابل خواهد آمد.

آقای مستغنی افزود که اسناد و مدارک مرتبط با این اتهام و ادعای مژگان عینی، همسر این دیپلیمات مطابق قوانین افغانستان در نهادهای قضایی این کشور بررسی خواهد شد.

روزنامه نیوریورک پست گزارش داده که آقای عینی حوالی ظهر روز شنبه گذشته (۳۱ سرطان/تیر) به وقت محلی همسرش، مژگان عینی را به حدی ضرب و جرح کرد که او در بیمارستان بستری شد.

نیویورک پست از قول پلیس نوشته که آقای عینی ۴۶ ساله از موی همسر ۳۰ ساله‌اش کشیده، به سر و صورتش با سیلی و مشت زده تا صورت و چشم راستش متورم و کبود شده است.

کارمندان بیمارستانی در نیویورک موضوع را به پلیس خبر دادند، اما پلیس به دلیل مصونیت دیپلماتیک آقای عینی نتوانست او را بازداشت کند.

او در سلسله‌مراتب اداری فرد چهارم نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل است.

فردای وقوع این رویداد، این رایزن نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل در نیویورک در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک پست اتهام لت و کوب همسرش را تکذیب و تاکید کرد که "اتفاقی نیفتاده است".

وزارت خارجه افغانستان گفته که پس از تحقیقات در این مورد، فرد دیگری به جای محمدیما عینی تعیین و به نیویورک فرستاده خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy