Thursday, Jul 27, 2017

صفحه نخست » آسوشیتدپرس: آمریکا درصدد بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است

go252524vfe1_small.jpgالعربیه - خبرگزاری آسوشیتدپرس پنجشنبه 27 ژوئیه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، درصدد است سایت‌های نظامی ایران را به بهانه محک توافق هسته‌ای مورد بازرسی قرار دهد.

بنا بر این گزارش، این بازرسی‌ها با هدف اتخاذ رویکردی تهاجمی تر در قبال ایران طراحی شده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند، تلاش‌های دولت ترامپ همچنین شامل بحث و گفت وگو با کشورهای اروپایی برای مذاکره درباره یک توافق بعدی برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای ایران بعد از منقضی شدن محدودیت‌های توافق هسته‌ای در حدود یک دهه دیگر می‌شود.

این در حالی است که ترامپ، سه‌شنبه 25 ژوئیه به تهران هشدار داده بود یا به مفاد توافق اتمی عمل کند و یا با «مشکل‌های بسیار بزرگ» روبرو خواهد شد.

یک هفته بعد از آنکه پایبندی ایران به توافق اتمی این کشور با دولت باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا، مورد تایید قرار گرفت، ترامپ در جمع هواداران خود گفت به شدت نگران سیاست‌های تهران است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات دولت ترامپ هفته گذشته به خبرنگاران گفتند تحریم‌های جدید اقتصادی ایران به خاطر برنامه موشکی و تنش زایی در منطقه آماده شده است.

روز سه شنبه ترامپ بخشی از سخنرانی خود در «یانگزتاوون» در ایالت اوهایو را به ایران اختصاص داد.

ترامپ گفت: «اگر آن توافق (اتمی با ایران) به آن چیزی که باید برسد نرسد، آنها (ایران) با مشکل بسیار بزرگی روبرو خواهند شد. این را به شما قول می‌دهم».

ترامپ خطاب به هوادارانش گفت: «شما انتظار داشتید که آن‌ها (ایرانی‌ها) بگویند، آمریکا از شما ممنون هستیم. ما شما را واقعا دوست داریم. اما در عوض آنها پررو شده اند. این زیاد طول نخواهد کشید».ترامپ سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه والستریت ژورنال گفت اگر ایران سه ماه دیگر، که زمان بازنگری در توافق اتمی فرا می‌رسد، به آن پایبند مانده باشد تعجب خواهد کرد.

او گفت: «صحبت 90۰ روز است، اما اگر آن‌ها پایبند بمانند من تعجب خواهم کرد».

توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان)، 16 ژوئیه 2015 حاصل شد و یک سال بعد به اجرا در آمد. برپایه این توافق، در مقابل محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این فعالیت‌ها، به تعلیق درآمد.

ترامپ از ابتدا مخالف توافق هسته‌ای بود و آن را بدترین توافق ممکن نامید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy