Friday, Jul 28, 2017

صفحه نخست » سایت خامنه‌ای: وزیران دفاع، خارجه و اطلاعات با هماهنگی او انتخاب می‌شوند

gojf2315d9e1_small.jpgبی بی سی - پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای این شایعه را تکذیب کرده است که "تک‌تک اعضای کابینه" با نظر رهبر ایران انتخاب می‌شوند.

این دفتر امروز جمعه ۶ مرداد (۲۸ ژوئیه) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که وزیران دفاع، خارجه و اطلاعات با هماهنگی رهبری انتخاب می‌شوند و او در مورد وزیران علوم، آموزش پرورش و ارشاد هم حساسیت‌هایی دارد، اما در مورد سایر اعضای کابینه اظهارنظر نمی‌کند.

در روزهای اخیر گزارش‌های تأیید نشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر اینکه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در حال رایزنی با رهبر این کشور در مورد ترکیب کابینه است و قصد دارد همه اعضای دولت خود را با موافقت رهبری انتخاب کند.

از جمله محمود صادقی، نماینده مجلس در توییتر نوشته بود که حسن روحانی، رئیس جمهور قصد دارد همه اعضای کابینه را با رهبری هماهنگ کند.

rahbarrouhanivazir.jpg

دفتر حفظ و نشر آثار آقای خامنه‌ای از "جریان خبری" منتشر کننده این شایعه انتقاد کرده و نوشته که این جریان از "پشتیبانی پرحجم رسانه‌های خارج از کشور" برخوردار بوده است.

در اطلاعیه این دفتر آمده که روش رهبر ایران این است که از همه دولت‌ها حمایت کند تا بتوانند به وظایف خود عمل کند، اما افزوده "یک لازمه اساسی تحقق این هدف انتخاب مسئولانی است که از بن دندان به اصول انقلاب و وظایف خود معتقد باشند و شأن خود را نوکری و خدمتگزاری به مردم بدانند."

دفتر حفظ و نشر آثار آقای خامنه‌ای نوشته که هماهنگی رئیس جمهور با رهبری برای انتخاب وزیران دفاع، خارجه و اطلاعات، به دلیل تکلیف‌هایی است که قانون اساسی در امور سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی برای رهبری تعیین کرده است.

در اطلاعیه این دفتر همچنین آمده است: "در خصوص برخی وزارتخانه‌ها مثل علوم، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی رهبر انقلاب اسلامی حساسیت‌هایی دارند، چرا که انحراف در آنها موجب ایجاد انحراف در حرکت کلان کشور به سمت آرمان‌ها می‌شود... اما در انتخاب مسئولان این وزارتخانه‌ها ورود نمی کنند".

دفتر حفظ و نشر آثار آقای خامنه‌ای تأکید کرده که رهبر ایران در مورد سایر اعضای کابینه اظهارنظر نمی‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy