Saturday, Jul 29, 2017

صفحه نخست » مهاجم سوپرمارکت هامبورگ فردی "اسلامگرا" بود

14c5lll15f_small.jpgدویچه وله - مقامات امنیتی آلمان از "گرایشات مذهبی افراطی مرد مهاجم" آگاه بودند. یک مقام مسئول پناهجوی مهاجم را "روان‌پریش" خواند. پناهجوی مهاجم با حمله به سوپرمارکتی در هامبورگ یک نفر را کشت و ۵ تن دیگر را زخمی کرد.

بنا به گزارش اندی گروته‌، وزیر داخلی ایالت هامبورگ در کنفرانس رسانه‌ای روز شنبه (۲۹ ژوییه) پناهجوی عرب که با کارد آشپزخانه در فروشگاه زنجیره‌ای "ادکای" محله‌ی "بارمبک" یک مرد ۵۰ ساله را کشت و ۶ نفر را زخمی کرد، نزد پلیس به عنوان "اسلامگرا" و نه "جهادگرا" شناخته شده بود.

به گفته‌ی ماموران امنیتی، فرد مزبور "دارای گرایشات مذهبی افراطی با انگیزه‌های اسلامی" بوده، ولی به عنوان "عنصر خطرناکی که دست به عملیات تروریستی بزند"، ارزیابی نشده بود.

بیمار روانی

اندی گروته ‌هم‌چنین به "تزلزل روانی" مهاجم اشاره کرد و گفت که احتمالا این عامل نیز در تصمیم او به حمله بی‌تاثیر نبوده است. وزیر داخلی ایالت هامبورگ با این حال یادآور شد که در حال حاضر "نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام عامل در این میان تعیین‌کننده" بوده است. او تاکید کرد: «چنین حملاتی به این شکل که با وسایل ابتدایی صورت می‌گیرند و می‌توانند در هر مکانی اتفاق بیفتند، تقریبا غیرقابل پیش‌بینی هستند.»

بنا به گفته‌ی گروته، ‌مهاجم ۲۶ ساله و از پناهجویان فلسطینی بوده که تقاضای پناهندگی‌اش چندی پیش رد شده، ولی او هنوز از امکانات حقوقی برای اعتراض به حکم دادگاه استفاده نکرده است. گزارشات رسمی نشان می‌دهند که فرد مزبور حتی با اداره‌ی مهاجرت آلمان برای تهیه‌ی برگه‌ی شناسایی همکاری کرده است. گروته در این رابطه می‌گوید: «ما منتظر بودیم که مدارک شناسایی او در چند روز آینده به دستمان برسد.»

ظاهرا فرد مزبور با اخراج خود از آلمان مخالفتی نداشته است.

"اقدام فردی"

وزیر داخلی ایالت هامبورگ یادآور شد که حمله به مشتریان سوپرمارکت، "اقدامی فردی" بوده و تا کنون نشانه‌ای مبنی بر این که "این حرکت از سوی شبکه یا گروهی هدایت یا حمایت" شده، وجود ندارد. او گفت: «بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر در دست است، مهاجم فردی روان‌پریش بوده که به تنهایی دست به این کار زده است.»

گروته با این حال تاکید کرد که تحقیقات در باره‌ی این که "آیا مراجع مسئول در تمام مراحل بررسی وظایف محوله را به درستی انجام داده‌اند یا نه"، هم‌چنان ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy