Monday, Jul 31, 2017

صفحه نخست » اژه‌ای: تمام خلاف‌کاران «طایفه احمدی‌نژاد» تعقیب قضائی می‌شوند

Mohseni_ejei_56_small.jpgرادیو زمانه: سخنگوی قوه قضائیه حمید بقایی، معاون رئیس‌جمهوری پیشین را به طرح مسائل «ناصحیح» متهم کرد و گفت که پرونده مالی او در حال رسیدگی است. او صدور قرار برای حسین فریدون را نیز به دلیل «توجیه اتهام» دانست. اژه‌ای خبر بازداشت مداحان را نیز تأیید کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، یکشنبه، هشتم مرداد به پرسشی درباره اظهارات اخیر بقایی مبنی بر دروغ‌گوبودن او گفت توضیح موارد ضروری این پرونده از سوی عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران ارائه خواهد شد و گفت: «هر مقداری که قانون اجازه بدهد از جمله دست خط ایشان به ویژه موضوع انتقال از سوئیت به بند عمومی، توسط دادستان تهران اطلاع‌رسانی می‌شود. ان‌شاءالله پرونده هم رسیدگی شود، مسائل مالی هم مشخص می‌شود.»

موضوع «انتقال از سوئیت به بند عمومی» به درخواستی اشاره دارد که به ادعای اژه‌ای از سوی حمید بقایی برای ماندن در سلول انفرادی و عدم انتقال به بند عمومی نوشته شده. اژه‌ای گفته بود سلول انفرادی بقایی به «سوئیت» شباهت دارد و دارای امکانات راحتی است.

معاون سابق محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین چهارم مرداد به قید وثیقه‌ای ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد. او به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده بود.

اژه‌ای توضیح داد که وثیقه اولیه او ۵۰ میلیارد تومان بوده و پس از شکایت وکیل کاهش یافته است.

بقایی در زندان اعتصاب غذا کرد و سپس به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد. او پس از آزادی در جمع محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی به انتقاد شدید از قوه قضائیه پرداخت و با اشاره به اعتصاب غذایش گفت: «نان حرام قوه قضائیه را نخورم».

او موضوع درخواست باقی‌ماندن در انفرادی را «دروغ» خواند و گفت اژه‌ای همانند دوران حضورش در وزارت اطلاعات «دروغ می‌گوید.»

او از وضعیت دیگر زندانیان اوین نیز انتقاد کرد و قوه قضائیه را «ظالم» شمرد و گفت: «می‌دانید که به زودی سرنگون می‌شوید.»

عباس جعفری دولت‌آبادی پس از این سخنان از تعقیب قضایی دوباره بقایی به دلیل اظهاراتش پس از آزادی گفت.

رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد از بستری‌شدن دوباره بقایی به دلیل مشکلات گوارشی خبر دادند.

مشایی نیز در واکنش به تعقیب قضایی مجدد بقایی گفته بود که «شما بی‌خود می‌کنید تعقیب قضایی کنید».

اژه‌ای یکشنبه به تمام نزدیکان احمدی‌نژاد هشدار داد و گفت: «هر کس از طایفه احمدی‌نژاد اقدام خلاف قانون داشته باشد، تعقیب می‌شود.»

پرونده حسین فریدون

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پرونده جسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری گفت: «پرونده مسیر خودش را طی می‌کند و در مرحله تحقیقات است.»

او تأکید کرد که صدور قرار برای این پرونده به معنای «توحیه اتهام با قراین و شواهد و دلایل موجود» است.

او اظهارنظر نهایی را به بازپرس پرونده موکول کرد.

حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه حسن روحانی، ۲۴ تیرماه بازداشت و سپس با وثیقه ۵۰ میلیاردتومانی آزاد شد. او نیز پس از بازداشت به بیمارستان منتقل شد.

تأیید بازداشت دو مداح

اژه‌ای در انتها خبر بازداشت دو مداح را نیز تأیید کرد.

بر اساس توییت‌هایی که برخی از روزنامه نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند، عبدالرضا هلالی، روح الله بهمنی و چند مداح دیگر به جرم ارتباط با موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) و روابط غیر اخلاقی با یکی از اعضای سفارت فرانسه در تهران دستگیر شده بودند.

اژه‌ای گفت دو تن در رابطه با پرونده‌ای بازداشت شده‌اند و یک نفر نیز به قید وثیقه آزاد شده.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy