Monday, Jul 31, 2017

صفحه نخست » گفت‌وگوی کم‌سابقه روزنامه جمهوری اسلامی با دختران میرحسین موسوی

Tyh12341e1_small.jpgبی بی سی - نرگس و زهرا موسوی، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، که والدینشان بیش از شش سال است در حصر خانگی هستند، گفته‌اند که پدرشان در این مدت "دچار بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های استخوانی" شده و مادرشان هم به "مشکلات جسمی متعدد" مبتلا است.

روزنامه جمهوری اسلامی که یک رسانه محافظه کار سنتی چاپ تهران است در اقدامی کم سابقه، با دختران آقای موسوی گفت‌وگو کرده و از قول آنها خبر داده که حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران از طریق آنها، پیگیر وضعیت سلامت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد است اما "مشکل دیگر به دایره اختیارات وزیر بهداشت در مسائل خاص امنیتی هم باز می‌گردد که دست ایشان را هم می‌بندد و همه این موانع و سختی‌ها سبب نگرانی ما در تضمین سلامتی پدر و مادر شده است".

میرحسین موسوی پیش از دوره نخست وزیری هشت ساله اش دردهه ۱۳۶۰ خورشیدی، مدتی سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی بود که آن زمان ارگان این حزب بود.

فرزندان آقای موسوی گفته‌اند "پزشک مامور برای درمان سرگیجه پدر داروی بسیار معمولی تجویز کرد که پس از مصرف آن دارو، پدر بی‌حال می‌شدند و به دلیل ضعف در پیگیری اساسی روند درمان، حتی سرگیجه‌های پدر دوباره برگشت که نشان می‌دهد پیگیری ها مربوط به سلامت پدر و مادر جدی نیست".

نرگس و زهرا موسوی از "سرگیجه و افت فشار" پس از عمل آنژیوگرافی و چشم پدرشان ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که این وضعیت می‌تواند "خطرات جدی" برای آقای موسوی به دنبال داشته باشد.

به گفته آنها "ضعف نظارت بر سلامت پدر و مادر به حدی است که خودشان با دستگاه فشار خون خانگی فشار خون را رصد می‌کنند، در حالی که این کار در حیطه پزشکی متخصص است تا مسائل درمان و جلوگیری از خطرات بدون فوت وقت انجام شود".

مهدی کروبی امروز آنژیوگرافی میشود

نگرانی‌ها درباره وضعیت جسمی سه شخصیت سیاسی که بیش از ۶ سال است در حصر خانگی هستند، پس از انتقال دوباره مهدی کروبی به بیمارستان بالا گرفته است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هفته گذشته پس از اینکه مهدی کروبی دیگر چهره سیاسی در حصر خانگی به دلیل نارسایی قلبی به بیمارستان منتقل شد، خواستار آزادی او، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و پیگیری این موضوع از سوی دولت حسن روحانی شدند.

آقای کروبی هفته گذشته چند روز در بیمارستان قلب تهران بستری شد اما به فاصله کوتاهی از مرخص شدن، مجددا به دلیل عارضه مشابهی به بیمارستان منتقل شد. وب سایت سحام نیوز نزدیک به خانواده آقای کروبی شایعات درباره "وخامت حال" او را رد کرده و گفته قرار است امروز تحت عمل آنژیوگرافی قرار گیرد.

خانواده آقای کروبی حسن روحانی، رئیس‌جمهور و محمود علوی، وزیر اطلاعات را در کنار "شخص حاکم و سیستم فشل قضایی" مسئول جان آقای کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دانسته‌اند.

محمدتقی کروبی فرزند آقای کروبی مامور وزارت اطلاعات ایران را مسئول اصلی توقف درمان پدرش معرفی کرده و گفته بود که از آغاز دولت آقای روحانی در سال ۱۳۹۲ و با تغییر وزیر اطلاعات، ماموری که به عنوان مسئول تصمیم‌گیری درباره سه شخصیت در حصر خانگی انتخاب شده، برای درمان آنان کارشکنی می‌کند.

به گفته محمدتقی کروبی، مجموع اتفاقات چند سال اخیر این تصور را ایجاد کرده که "وزارت اطلاعات ایران فردی را گمارده که رسالت خود را پایان دادن به زندگی محصوران می‌داند."

در سال ۱۳۹۱ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی ایران گفته بود که آیت الله خامنه ای شخصا مسئولیت برخورد با میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را به عهده گرفته است.

حسن روحانی که از سال ۱۳۹۲ رئیس جمهور ایران است در تبلیغات انتخاباتی خود مکررا وعده رسیدگی به موضوع و پایان دادن به حصر خانگی این سه نفر را مطرح کرده اما در حالی که کمتر از یک هفته به پایان دوره اول ریاست جمهوری او باقی مانده، گزارش‌ها درباره وضعیت سلامت این سه نفر موجب نگرانی اعضای خانواده آنها و هوادارانشان شده است.


از متن مصاحبه روزنامه جمهوری اسلامی با نرگس و زهرا موسوی:

  • بدتر از شایعه رفع حصر، شایعه‌سازی ناجوانمردانه‌ای است که درباره فوت ایشان مطرح می‌کنند که ما باید با آشفتگی در به در مسئله را پیگیری کنیم و شرایط موجود حاکی از عدم ارتباط صحیح میان خانواده و محصورین است که سبب بروز شایعه می‌شود.
  • مسئولان موظف هستند برای تضمین سلامت آنها پزشک متعهد را در نزدیکترین نقطه به آنها مستقر کنند.
  • مامورین حصر به میل خود خبرهای مربوط به سلامتی پدر و مادر و آقای کروبی را به خارج از محل حصر منتقل می‌کنند.
  • نگرانی دیگر ما سلامت محیط زندگی پدر و مادر هم هست، چون هم خانه بسیار قدیمی و فرسوده است.خانه‌ای که به دلیل قدمت ۱۰۰ ساله وعدم تعمیر و نگهداری هر لحظه احتمال ریزش دارد... به همین دلیل علاوه براصل خانه ما اصلا سلامت محیط خانه را به دلیل تغییرات امنیتی و بستن منافذ راه پله‌ها نمی‌توانیم تایید کنیم.
  • آنها کاملا سالم بودند که حصر برای آنها شکل گرفت و ما نیز آنها را کاملا سالم می‌خواهیم تا در آغوش ملت باشند.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy