Monday, Aug 14, 2017

صفحه نخست » ضرب و شتم «سهیل عربی» زندانی عقیدتی در مدت بازداشت در بند ۲-الف

3e773412asd67_small.jpgسهیل عربی، زندانی عقیدتی که در پی اعتصاب غذای اعتراضی نسبت به بازداشت همسرش به یکی از سلول‌های انفرادی بند ۲-الف سپاه منتقل شده بود، در مدت بازجویی و حبس در بند مذکور از سوی بازجویان سپاه شکنجه و ضرب و شتم شده است.

به گزارش «آمدنیوز»، در پی بازداشت نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی از سوی نیروهای اطلاعات سپاه، این زندانی عقیدتی دست به اعتصاب غذا زد و از سوی مسئولان زندان به بند ۲-الف منتقل شد.

به‌گفته این منبع مطلع، در زمانی که این زندانی عقیدتی در اعتصاب غذا به سر می‌برد؛ مأموران اطلاعات سپاه او را به بهانه بازجویی، مورد شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار داده‌اند.

هرچند سهیل عربی پس از تودیع وثیقه و سپس آزادی همسرش در هفدهم مرداد ۱۳۹۶، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد اما ماموران او را پس از هشت روز به بند ۷ زندان اوین بازگرداندند.

اما بنابرگفته چندتن از هم‌بندیان این زندانی عقیدتی، او از زمان بازگشت به بند عمومی مدام دچار سرگیجه، حالت تهوع و سردردهای مزمن شده است و علیرغم تشریح چندباره وضعیت خود برای مسئولان زندان، تاکنون هیچ توجهی به وضعیت وی نشده است.

سهیل عربی، همراه همسرش در آتلیه‌ی عکاسی‌شان مشغول کار بود که توسط نیروهای اطلاعات سپاه «ثارالله» در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۲ دستگیر و به بند ۲-الف (بند سپاه در زندان اوین) منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

از اتهامات وی فعالیت تبلیغی علیه نظام است که با استناد به عکس‌هایی که سهیل عربی از راه‌پیمایی‌های مسالمت‌آمیز سال ۱۳۸۸ و سرکوب مردم گرفته، بدست آمده است. توهین به مقامات نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی از طریق انتشار کاریکاتور آیت‌الله خمینی و در نهایت توهین به مقدسات مذهبی از دیگر اتهامات سهیل عربی به شمار می رود.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل شد.

سهیل عربی از سال ۱۳۹۲ بدون حتا یک روز مرخصی در زندان است. او در مدت زندان خود به بیماری‌های مختلفی دچار شده است اما مسئولان زندان اجازه‌ی درمان او را خارج از زندان نمی‌دهند.

امیر سالار داوودی، وکیل سهیل عربی اعلام کرده است که وضعیت جسمی سهیل عربی مناسب نیست و با اعلام وخامت حال موکل خود از مسئولان جمهوری اسلامی خواست که او را برای مداوا به بیرون از زندان منتقل کنند. بر اساس گزارشات سهیل عربی چندین بار در زندان دچار تشنج شده است.

روژان دختر سهیل عربی، بی‌تاب پدر است. او در ویدئویی که چندی‌پیش نسترن نعیمی همسر سهیل عربی و مادر روژان در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است، می‌گوید که از تولد چهار سالگی‌ پدرم به هیچ‌کدام از جشن تولدهای من نیامده است. اما امسال یازدهم مرداد در تولد هشت سالگی‌اش مادرش نیز در بازداشت بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy