Tuesday, Aug 1, 2017

صفحه نخست » دادستانی ایران: لغو کنسرت ناظری‌ به دلیل حفظ جان شرکت‌کنندگان بود

Td2jj3_small.jpgرادیو فردا - روابط عمومی دادستانی کل ایران با صدور اطلاعیه‌ای علت لغو کنسرت شهرام ناظری در شهر «قوچان» را «پیشگیری از خطرات تهدیدکننده جان و مال» شرکت‌کنندگان در این برنامه اعلام کرد.

متن کامل این اطلاعیه روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده که در آن آمده است، علت اصلی لغو این کنسرت «دریافت گزارشی مبنی بر ناایمن بودن محل» آن بوده است.

این اطلاعیه اضافه کرده که دادستان شهر قوچان پس از اعلام نظر «کار‌شناسان رسمی دادگستری» مبنی بر اینکه «محل پیش‌بینی شده فاقد معیارهای لازم برای برگزاری چنین مراسمی»٬ است دستور لغو آن را صادر کرده است.

روابط عمومی دادستانی کل کشور در اطلاعیه خود خود اضافه کرده که «دست‌اندرکاران برگزاری مراسم» به درخواست دادستان قوچان مبنی بر «تعیین محل مناسب دیگر» برای برگزاری این برنامه «توجه» نکرده‌اند.

این اطلاعیه همچنین لغو این برنامه از سوی دادستانی قوچان را «تصمیمی منطبق با قانون و شرح وظایف سازمانی» اعلام کرده است.

کنسرت شهرام و حافظ ناظری قرار بود روز ششم مرداد در دو نوبت در سالن ورزشی کارگران «قوچان» اجرا شود که این برنامه به دستور مقام‌های قضایی لغو شد.

این کنسرت در حالی لغو شد که مسئولان اداره ارشاد قوچان و استان خراسان رضوی پیش از این از قطعی بودن برگزاری آن خبر داده بودند و بلیت‌های آن نیز فروخته شده بود.

پیشتر نیز کنسرت شهرام ناظری و دیگر هنرمندان موسیقی در شهرهای استان خراسان رضوی لغو شده بود که از احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد، به عنوان یکی از مهمترین عوامل لغو این برنامه‌ها در شهر‌‌های خراسان رضوی نام برده می‌شود.

علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی، با برگزاری کنسرت در شهرهای این استان مخالفت کرده و روز ۳۰ فروردین نیز گفته بود که با برگزاری کنسرت «در سراسر کشور» مخالف است.

در پی لغو برنامه تازه شهرام ناظری که بازتاب‌های فراوانی داشته٬ است، نزدیک به ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه موسیقی در ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند با عوامل لغو کنسرت‌ها به عنوان «عاملان اخلال در قانون و نظم عمومی» برخورد کند.

خانه موسیقی، نهاد صنفی فعالان حوزه موسیقی در ایران، اعلام کرده که «گردهمایی بزرگ اهالی موسیقی» در اعتراض به «لغو غیرقانونی کنسرت‌ها» روز چهارشنبه ۱۱ مرداد برگزار خواهد شد.

علی مطهری، نایب‌ رئیس مجلس در واکنش به لغو کنسرت شهرام ناظری٬ پیشنهاد کرده که این هنرمند و وزارت ارشاد به دلیل لغو این کنسرت در قوچان و خسارات مالی و روحی که به مردم و گروه زده شده، از دادستان این شهر شکایت کنند.

پس از لغو کنسرت یادشده٬ خبرگزاری‌های ایران از بستری شدن شهرام ناظری در بیمارستان به‌ علت «فشار و خستگی» خبر داده‌اند.

خبرگزاری «تسنیم» هم گزارش کرده که علی مرادخانی٬ معاون هنری وزیر ارشاد از شهرام ناظری به خاطر وقوع این مسئله «دلجویی» کرد و فرماندار قوچان هم از آمادگی برگزاری کنسرت «آواز پارسی» در فضای باز خبر داده است.

مرادخانی گفته که «با توجه به هماهنگی انجام شده با مسئولان شهرستان، این برنامه در آینده‌ای نزدیک مجدد در قوچان روی صحنه خواهد رفت».

علیرضا قامتی فرماندار شهرستان قوچان هم روز دوشنبه در نشستی خبری گفته بود که «آمادگی برگزاری این کنسرت در قوچان را داریم» و حتی از برگزاری این کنسرت در فضای باز صحبت کرده بود.

روابط عمومی کنسرت «آواز پارسی» هم اعلام کرده که «صحبت‌هایی برای برگزاری این کنسرت در قوچان شده است و شهرام و حافظ ناظری به احترام مردم قوچان باز هم برای کنسرت به این شهرستان باز می‌گردند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy