Wednesday, Aug 2, 2017

صفحه نخست » پورمحمدی: یکی از قضات باسابقه برای وزرات دادگستری دوازدهم معرفی شده است

Mostafa_Pourmohammadi.jpgوزیر دادگستری با اشاره به فضاهای متفاوت در دولت‌های دهم و یازدهم گفت: دولت یازدهم باتوجه به فضای رو به رشدی که داشت توجه دنیا را به جمهوری اسلامی ایران جلب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم دوستان در دولت دوازدهم و شخص رئیس‌جمهور به وعده‌های خود عمل کنند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از اتمام دوران وزرات چه کاری انجام خواهد داد، عنوان کرد: ما سرباز نظام هستیم و در خدمت خواهیم بود و به خدمات عمومی خواهیم پرداخت. هنوز فکر نکرده‌ام که بعداز دوران وزارت در چه زمینه‌ای فعالیت کنم. اما عمده علاقه خودم به فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی است و باید منتظر باشیم ببینیم دست تقدیر ما را به کجا می‌برد.

او در پاسخ به سوالی دیگر که آیا جانشین وی در وزارت دادگستری مشخص شده است یا خیر گفت: بله اطلاع دارم که یکی از قضات با سابقه برای وزرات در دولت دوازدهم معرفی است، اما باید منتظر بمانیم تشریفات حقوقی و قانونی طی شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری از سوی رئیس قوه قضائیه به رئیس‌جمهور معرفی می‌شود که ایشان باید بپذیرند و معرفی کنند.

او با اشاره به حضور خود در دولت‌های دهم و یازدهم اظهار داشت: فضاهای متفاوتی وجود داشته است، اما در این دولت برنامه‌ریزی، انسجام، تدبیر، آینده‌نگری، نظم، قانون‌مداری برجسته است و از طرفی هم توجه دنیا به جمهوری اسلامی ایران جلب شد و آینده کشور در حوزه اقتصادی و اجتماعی رشد چشم‌گیری داشته است.

پورمحمدی ادامه داد: وزارت دادگستری چند وظیفه روشن دارد؛ این وزارت‌خانه باید حافظ حقوق شهروندی، مبارزه با فساد، حقوق کودک، ‌مالکیت فکری، ‌اقتصاد دانش بنیان، ‌سلامت تنظیم بازار باشد.

وزیر دادگستری ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه رهبری بار‌ها تاکید فرموده‌اند در گذشته از ظرفیت‌های موجود وزارت دادگستری استفاده نشده است که امیدوارم در این دوره این اتفاق بیفتد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy