Friday, Aug 4, 2017

صفحه نخست » بغض روحانی در مراسم تنفیذ

Tanfiz-2.jpgدوازدهمین مراسم تنفیذ؛ از بغض حسن روحانی تا هم‌نشینی محمود احمدی‌نژاد با سید ابراهیم رییسی

خبرآنلاین - امروز نه تنها روز مهمی برای حجت الاسلام حسن روحانی که روزی مهم برای بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری، سفرا و مقامات کشورهای خارجی، چهره‎های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که خود را به حسینیه خمینی رسانده بودند تا برای بار دوم شاهد تنفید حسن روحانی از سوی مقام معظم رهبری باشند.

دعای روحانی بری خودش: امیدوارم تا در تحمل سختی‌ها و ناملایمات صبور باشم

در ادامه طبق عادت مالوف مراسم های تنفیذ رییس‌جمهور پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی با اشاره به اینکه «برای ساختن آینده ناگزیر به تکیه بر توانمندی‌ داخلی هستیم»، گفت: «دولت تلاش می‌کند مردم به حقوق خود دست یابند؛ ریشه‌کنی مفاسد و تورم،‌ دستیابی به بازارها و رشد اقتصادی، دسترسی به اطلاعات، برابری در برابر قانون، آینده‌ مطمئن، اظهارنظر و دانستن حق مردم است و جز با همدلی، اعتدال و اصالت دادن به قانونگرایی حاصل نخواهدشد. مردم در انتخابات اخیر دوباره با رهبری، نظام و منتخب خود تجدید پیمان کردند و اکنون بار مسوولیت بر دوش ماست؛ ما هم باید اعلام کنیم برای سربلندی اسلام، نظام و مردم آمده‌ایم.»

بغض روحانی در پایان سخنرانی تنفیذ: خدایا ياری‌ام كن تا در تحمل 'سختى‌ها و نامهربانى‌ها' صبور...

روحانی در حالی که در لحظات پایانی اظهاراتش در مراسم دومین تنفیذ ریاست جمهوری اش، بغض داشت اینگونه سخنان خود را خاتمه داد: «ای خداوند اینک که این ملت بزرگ بار دیگر این بنده کوچک را برای خدمت به خود برگزیده است و من را شایسته خدمت به آرمان‌های این ملت یافته است، امیدوارم تا در تحمل سختی‌ها و ناملایمات صبور باشم و در مقابله با ظلم و جور جسور و در شنیدن صدای مردم شنوا و در پاسخ به مطالبات آنان توانمند و در رساندن این ملت به مطلوبات خود پایبند و در بازشناسی ناراستی‌ها و کژی‌ها بینا و در کنار زدن پرده ریا و تزویر توانا باشم و همچنین از خداوند می‌خواهم که حسادت‌ها را به همکاری و ایجاد اختلافات را به همدلی بدل کنند.»

حضور دختر رییس جمهور در مراسم تنفید (نفر دوم از سمت چپ)

337347_411.jpg

توصیه‌های عملی رهبری برای رییس جمهور

پس از سخنان روحانی، رهبر معظم انقلاب طی سخنانی به رییس جمهور، مسوولان دولتی و دیگر مسوولان کشور توصیه هایی کردند که شامل توصیه هایی در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی و البته مقاومت در برابر دشمنان و چگونگی مقاوت در برابر آن ها بود. ایشان تاکید کردند: «اهمیت این جلسه از دو نظر است. یکی اینکه آغاز یک دوره‌ مدیریت جدید کشور است که این امیدواری وجود دارد که ان‌شاءالله مسئولانی که همراه با رئیس‌جمهور محترم و منتخب وارد میدان عمل خواهند شد، با ابتکارات و توانمندی‌های بیش از گذشته ملت را خرسند کنند و همین خواسته‌ها و مطالبی که رئیس‌جمهور محترم بیان کردند، این‌ها را برآورده کنند. جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم‌سالاری است. این دوازدهمین جلسه از این قبیل -از اول انقلاب تا امروز- است؛ یعنی ملت ایران دوازده مرتبه از آغاز انقلاب در انتخاب مدیران طراز اول کشور نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ این خیلی مسئله‌ی مهمی است».

آیت‌الله خامنه‌ای سه جهت‌گیری را برای دولت مهم برشمردند و گفتند: «جهت‌گیری اول؛ پرداختن به مشکلات مردم است. پرداختن به مسائل داخلی، مشکلات مردم، مسئله معیشت و اقتصاد؛ که این دو باید به نقطه قابل قبولی در طول این چهار سال برسانید. جهت‌گیری دوم؛ تعامل گسترده با دنیاست. این درست نقطه مقابل آن چیزی است که دشمنان ما و سلطه‌گران عالم دنبالش هستند. ما می‌توانیم با دنیا ارتباطات وسیع و گسترده‌ای داشته باشیم، هم به ملتها و دولتهای دیگر کمک کنیم، هم از کمک آنها بهره‌مند بشویم.جهت‌گیری سوم؛ در برابر هر سلطه‌طلبی با صلابت و قدرت ظاهر بشوید. آن سلطه‌طلب هر که میخواهد باشد، امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر رژیم ایالات متحده آمریکاست، در مقابل اینها با صلابت، با قدرت، با پشتوانه‌ی اقتدار ملی و کمک این مردم می‌توانید از ترفندهای آنها جلوگیری کنید و آن را دفع کنید.»

حضور خانم‌ها صدیقه مصطفوی، فریده مصطفوی و زهرا مصطفوی دختران خمینی در مراسم تنفیذ:

330982_710.jpgاز حضور دو فرزند رهبر انقلاب تا هم نشینی چهره‌های اصلاح طلب و اصولگرا

شاید تصویرهایی که امروز از مراسم تنفیذ رییس جمهور بر صفحه تلویزیون ها نقش بست یکی از جالب ترین تصاویر ثبت شده در میان مراسم های تنفیذ گذشته بود؛ یکی از این تصاویر مربوط به محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسبق بود که برای انتخابات امسال ثبت نام کرد اما ردصلاحیت شد. در این مراسم او ابتدا در کنار حجت الاسلام ابراهیم رییسی نشسته بود اما بعد از چند دقیقه جایش را عوض کرد و در کنار سیدحسن خمینی نشست.

در حالی که صدا و سیما حضور تعداد زیادی از شخصیت های نظامی و سیاسی را به تصویر می کشید، هم نشینی علی اکبر ولایتی و حجت الاسلام ناطق نوری در کنار یکدیگر هم در خور توجه بود. حضور دو فرزند رهبر معظم انقلاب در ردیف اول مهمانان این مراسم هم به چشم می‎آمد.

یکی دیگر از حواشی جالب این مراسم در کنار هم قرار گرفتن محمدباقر قالیباف و مصطفی میرسلیم از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بود. میرسلیم در حالی چند روز گذشته گفته بود که حزب موتلفه در ایام انتخابات اجازه نداده بود که او درباره تخلفات قالیباف صحبت کند که قالیباف هم در نامه ای اصولگرایان سنتی را که حزب موتلفه اسلامی هم یکی از آن ها است، نواخته بود.

از دیگر حاشیه‌های جالب این مراسم حضور چهره‌های سیاسی بود که در سال‌های گذشته کمتر در چنین مراسم هایی حضور داشتند. از علی‌اکبر محتشمی‌پور گرفته تا محمد سلامتی دبیرکل حزب منحله سازمان مجاهدین و هادی خامنه‌ای برادر رهبر معظم انقلاب.

مصطفی هاشمی طبا تنها نامزد انتخابات امسال که در این مراسم حضور نداشت و عباس جدیدی وحسین رضازاده از جمله ورزشکاران شورای شهر چهارم تهران بودند که در این مراسم حضور داشتند. همچنین محسن هاشمی نفر اول لیست شورای شهر تهران هم در این مراسم در حالی در کنار محمدعلی نجفی نشسته بود که نجفی محتمل‌ترین گزینه شهرداری تهران در این روزها است.

حضور زنان مسوول هم در این مراسم چشم نواز بود. بطوریکه الهام امین زاده، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست و احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی، شهیندخت مولاوردی معاون زنان ریاست جمهوری، سه دختر امام (ره) و نمایندگان زن مجلس از جمله پروانه مافی و فاطمه حسینی از چهره های زن حاضر در مراسم تنفیذ بودند. همچنین حضور سفرا و مهمانان خارجی هم در این مراسم به چشم می خورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy