Monday, Aug 7, 2017

صفحه نخست » خودکشی یک پناهجوی ایرانی در کمپ پناهندگی

Refugees.jpgدویچه وله ـ یک پناهجوی ایرانی در کمپ انتقال پناهندگان پاپوا گینه نو با حلق‌آویز کردن خود، دست به خودکشی زد. خبر خودکشی این پناهجو بار دیگر شیوه برخورد دولت استرالیا با پناهجویان را به رسانه‌ها کشاند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی که از سیدنی استرالیا منتشر کرده، خبر خودکشی یک جوان ایرانی را رسانه‌ای کرده است. گفته می‌شود که این جوان ایرانی که حامد شمشیری‌پور نام داشته، از بیماری روانی رنج می‌برده است.

بر اساس خبر آسوشیتدپرس، این جوان ۲۸ ساله ایرانی خود را بر شاخه درختی واقع در نزدیکی یک دبستان حلق آویز کرده است. پلیس پاپوا گینه نو رسما اعلام کرده است هیچ نشانه مشکوکی در اطراف محل خودکشی این جوان پیدا نشده است.

دولت استرالیا برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور، کمپ‌های پناهندگی در جزیره پاپوا گینه نو راه‌اندازی کرده است. بررسی تقاضای پناهندگی کسانی که در این "مرکز انتقال" پناهجویان به سر می‌برند، بسیار طولانی است و گاه چند سال طول می‌کشد.


وضعیت نابسامان پناهجویان


سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها نسبت به وضعیت اسفناک پناهجویان در کمپ‌های پناهندگی استرالیا انتقاد کرده‌اند. بهروز پوچانی، یکی از پناهجویان ایرانی پس از خودکشی شمشیری‌پور به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته است که پناهجوی یادشده از بیماری روانی رنج می‌برده است.


پوچانی می‌گوید او به همراه ۱۰۰ پناهجوی دیگر با نوشتن نامه‌ای به مقامات استرالیا درباره وضعیت نگران‌کننده‌ی شمشیری‌پور هشدار داده بودند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده او شده بودند. اما نامه آن‌ها بی پاسخ مانده است.


پوچانی همچنین گفته است: «دولت استرالیا مسئول این واقعه است. چون استرالیا او را وادار به اقامت در این جزیره کرد. استرالیا باعث روان‌پریشی او شده است. استرالیا سه سال او را در این کمپ زندانی کرد. استرالیا او را بدون کمترین حمایتی در این کمپ انتقال پناهجویان رها کرد و اکنون او جان خود را از دست داده است.»


گفته می‌شود شمشیری‌پور پیش از این هم اقدام به خودکشی کرده بود و پلیس و مسئولان این کشور نیز از این موضوع اطلاع داشته‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy