Wednesday, Aug 9, 2017

صفحه نخست » فارس: ۴۰ کشته در حمله جنگنده‌های آمریکا به شبه نظامیان شیعه عراق وابسته به سپاه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گردان «سیدالشهداء» وابسته به الحشد الشعبی در بیانیه‎ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی صبح امروز(دوشنبه) پایگاه‌های گردان‌ سیدالشهداء را در مرزهای عراق و سوریه هدف حملات توپخانه‎ای خود قرار دادند که به دنبال آن تعداد زیادی شهید و یا مجروح شدند.

تکذیب ارتش آمریکا (لینک)

pppp888u.jpgگردان‌ سید الشهداء افزود: آمریکا پس از آنکه مرزهای عراق و سوریه را «خط قرمز» خوانده و درباره نزدیک شدن الحشد الشعبی هشدار داد، صبح روز دوشنبه پایگاه‌های گردان الحشد الشعبی را در خط این مرزها شدیدا هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای آمریکایی پایگاه‌های گردان سیدالشهداء را با بمب‌های هوشمند و توپخانه هدف قرار دادند.

گردان سیدالشهداء در پایان بیانیه خود درباره عواقب این اقدام ارتش آمریکا هشدار داده و اعلام کرد که به آن پاسخ خواهند داد و در قبال آن سکوت نخواهند کرد.

گردان سیدالشهداء از دولت عراق خواست تا تحقیقات خود را درباره این حمله آمریکایی که به شهادت ۴۰ نفر از اعضای این گردان منجر شد، آغاز کند.

آمریکا مسئولیت بمباران مواضع سپاه در سوریه را نپذیرفت

رادیو زمانه - نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با صدور بیانیه‌ای مسئولیت بمباران مواضع شبه‌نظامیان وابسته به سپاه قدس در حوالی مرز سوریه با عراق را نپذیرفت. در این حمله عده زیادی از اعضای گردان‌های سیدالشهدا و ۷ نفر از اعضای سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

یکی از سخنگویان گردان‌های سیدالشهدا اعلام کرده است که روز گذشته نیروهای ائتلاف مواضع آنان در مرز سوریه با عراق را بمباران کرده. در این حمله ظاهراً ۳۶ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به سپاه کشته و ۷۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.

گردان‌های سیدالشهداء در بیانیه‌ای که شامگاه دوشنبه ۱۶ مرداد/ ۷ اوت منتشر کرده، مدعی شده که هدف تو‌پ‌های هوشمند نیروهای ائتلاف قرار گرفته است.

نیروهای ائتلاف که در حال حاضر در عراق و سوریه مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) را بمباران می‌کند، با صدور بیانیه‌ای ادعای گردان‌های سیدالشهداء را رد کرده و گفته است بیانیه آن‌ها «دقیق» نیست و نیروهای ائتلاف دوشنبه ۱۶ مرداد/ ۷ اوت مرز سوریه با عراق را بمباران نکرده است.

در این میان گروه دولت اسلامی (داعش) از طریق شبکه‌ها و رسانه‌هایی که در اختیار دارد مسئولیت بمباران مواضع سپاه قدس در مرز سوریه با عراق را به عهده گرفته و اعلام کرده است که خودروهای زرهی، سلاح‌های نیمه‌سنگین و مهمات و از جمله توپ‌های هدایت‌شونده‌ای را از ارتش عراق به غنیمت گرفته. وزارت دفاع عراق از هرگونه توضیحی در این‌باره خودداری کرده است.

ابوآلاء الولائی، فرمانده‌کل گردان‌های سیدالشهدای عراق به خبرگزاری تسنیم گفته است:

«شب گذشته مواضع گردان‌های سیدالشهدا در نوار مرزی از سوی آمریکایی‌ها بمباران شد و آنان با صدور بیانیه‌ای مدعی شدند مواضع گروه تروریستی داعش را بمباران کرده‌اند، در حالی که این مواضع چهار روز پیش توسط نیروهای ما پاکسازی شد و بخشی از این نیروهایمان را در آنها مستقر کردیم، اطلاعات کامل و موقعیت مواضع پاکسازی‌شده نیز در اختیار ارتش سوریه و نیروهای روسیه قرار گرفته بود.»

بمباران روز گذشته در نوار مرزی و مقابل منطقه «عکاشات» و شرق منطقه «التنف» اتفاق افتاد. «التنف» در جاده بغداد - دمشق در مرزهای مشترک سوریه با عراق و در فاصله نه چندان دور از مرزهای اردن واقع شده است. در این منطقه ارتش آمریکا با مشارکت بریتانیا، مرکزی برای آموزش نیروهای ارتش آزاد سوریه ایجاد کرده است.

اهمیت تسلط بر گذرگاه التنف در این است که با دسترسی به این گذرگاه، ایران بر مرز سوریه و عراق تسلط پیدا می‌کند و یک گام به تحقق رویای جاده تهران - مدیترانه نزدیک‌تر می‌شود.

فرمانده‌کل گردان‌های سیدالشهدای عراق اعلام کرده که در حمله روز گذشته ۴۰ نفر از نیروهای گردان‌های سیدالشهدا و ۷ نفر از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شده‌اند.

جام‌جم آنلاین تصویری منتشر کرده از یک سرباز ایرانی که بنا به ادعای گروه دولت اسلامی (داعش) در التفت سوریه به اسارت این گروه در آمده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy