Wednesday, Aug 9, 2017

صفحه نخست » وخامت حال عمومی ابراهیم یزدی

Ebrahim_Yazdi.jpgشرق: حال ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت، مساعد نیست و رو به وخامت گذاشته است. این خبر را محمد توسلی، از همفکران او، در اطلاعیه‌ای منتشر کرد. ابراهیم یزدی، وزیر خارجه دولت موقت، در آغاز جمهوری اسلامی و از پرسابقه‌ترین سیاست‌مداران ایران برای مداوا در ازمیر ترکیه به سر می‌برد. توسلی همچنین در اطلاعیه خود نوشته «دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران که برای ادامه معالجات و همچنین دیدار با فرزندان خود - که به لحاظ عاطفی نیاز مبرم به آن داشتند؛ اما با توجه به محدودیت‌های موجود امکان این دیدار در کشور میسر نبود - در پنجم تیر ۹۶ و پس از اخذ مجوزهای لازم به شهر ازمیر ترکیه سفر کرده و نزد دخترشان اقامت گزیدند». یک منبع آگاه به «شرق» گفته «شیمی‌درمانی دیگر جواب نداده و پزشک معالج اعلام کرده که یزدی به هوش است و در شرایط کما نبوده؛ اما بی‌حال است».



توسلی همچنین نوشته «با وجود مراقبت‌های پزشکی لازم تحت نظر پزشکان متخصص و نیز دیدار با فرزندان که قطعا در روحیه ایشان اثر مثبت داشته، متأسفانه در روزهای اخیر، حال عمومی ایشان رو به وخامت نهاده است. در این شرایط همه ما نیازمند الطاف الهی و دعای خیر یاران و علاقه‌مندان ایشان هستیم تا ان‌شاءالله با کسب مجدد سلامتی لازم بتوانند به وطن مراجعت کنند».


یزدی، فعال سیاسی ایرانی و دبیرکل نهضت آزادی ایران است. ابراهیم یزدی در دوران اقامت امام خمینی در نوفل‌لوشاتو فرانسه از مشاوران ایشان بود. یزدی در دوازدهم بهمن ۵۷، به همراه امام خمینی به ایران بازگشت. در بهمن ۱۳۵۷، ابراهیم یزدی به عضویت شورای انقلاب درآمد. ابراهیم یزدی، تا پیش از انقلاب، به همراه خانواده‌اش، سال‌ها در آمریکا زندگی می‌کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy