Wednesday, Aug 9, 2017

صفحه نخست » علیرضا تاجیکی، نوجوان متهم به قتل، فردا اعدام می‌شود

edam.jpgخبرگزاری هرانا ـ علیرضا تاجیکی که اکنون حدود ۲۰ سال دارد، از ۱۵ سالگی به اتهام تجاوز و قتل در زندان عادل‌آباد شیراز به سر می‌برد. از طرف زندان اعلام شده که او فردا مورخ ۱۹ مردادماه اعدام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سال ۱۳۹۱ در شهرستان فسا احسان نیساری ۱۶ ساله به قتل رسید. نوجوانی ۱۵ ساله به نام علیرضا تاجیکی به اتهام این قتل دستگیر شد. پس از مدتی حکم اعدام این نوجوان به جرم تجاوز به عنف و قتل صادر شد.

دلیل مشکوک شدن پلیس در ابتدا به علیرضا تنها این بوده که آخرین نفری که در ساعت ۸ شب با مقتول بوده، علیرضا بوده است و قتل هم در ساعت ۳ صبح روی داده است.

علیرضا تاجیکی قرار بود در خرداد و سپس مرداد ۹۵ اعدام شود که حکمش متوقف شد.

این زندانی نوجوان ساعاتی پیش به سلول انفرادی منتقل شد. به او گفته شده است حکم اعدام‌اش سحرگاه به اجرا در خواهد آمد.

سازمان عفو بین الملل پیش تر با صدور بیانیه‌ای خواهان توقف حکم اعدام این زندانی شده بود، در بیانیه این سازمان نوشته است "طبق قوانین بین الملل صدور حکم اعدام علیه او مطلقا ممنوع است. او پس از دستگیری به مدت ۱۵ روز در سلول انفرادی در آگاهی شیراز، بدون دسترسی به خانواده و وکیل، نگهداری و تحت‌فشار و شکنجه مجبور به اعتراف علیه خود شد. این نوجوان زندانی بار‌ها در دادگاه بی‌گناهی خود را اقرار داشته است، بااین‌حال دادگاه «اعترافات» او را به‌عنوان مدرک در طول دادرسی علیه او پذیرفته و علارغم فقدان هرگونه مدرک و سند معتبر دیگری علیه علیرضا تاجیکی او را به اعدام محکوم کرده است. "

خانواده علیرضا تاجیکی تا کنون چندین بار تقاضای اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده او را داده‌اند، اما به درخواست آنان پاسخی داده نشده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy