Friday, Aug 11, 2017

صفحه نخست » گروه داعش با نشر یک ویدیو جدید هشدار حملات جدید در تهران را داد

m52555697f_small.jpgصدای آمریکا - گروه افراطی موسوم به دولت اسلامی یا داعش در یک پیام ویدئویی جدید ایران را به انجام حملات جدید تهدید کرده و در عین حال از جوانان ایرانی خواسته است به پا خواسته و در کشورشان جهاد کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مردی با نقاب سیاه بر صورت و اسلحه در دست، در حالی که زبان فارسی را با لهجه صحبت می‌کند و در کنار تعدادی از پیکارچویان داعش نشسته، این هشدار را می‌دهد.

وی در این ویدئو که تصاویری از حملات اخیر آن گروه در ایران نشان داده می‌شود، و گوینده ضمن اشاره به بریدن سر افراد در عراق و سوریه، می گوید داعش همین کار را در تهران انجام می دهد.

در گوشته تصویر این پیام ویدئویی نشان وبسایت اعماق حک شده است؛ اعماق اخبار داعش را پوشش می‌دهد.

داعش، گروه اسلامگرای سنی افراطی، که از حدود سه سال پیش در عراق و سوریه ظهور کرد و پس از مدت کوتاهی اعلام خلافت اسلامی کرد، در حال حاضر تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

این گروه ۱۷ خرداد ماه دست به دو حمله جداگانه در پایتخت - یکی در ساختمان مجلس شورای اسلامی در مرکز و دیگری در آرامگاه آیت اﻟله خمینی در جنوب تهران - زد، که دست کم ۱۸ نفر کشته شدند.

ده روز بعد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به حملات تروریستی داعش در پایتخت چندین موشک به مناطق در دیرالزور در شرق سوریه، که به گفته سپاه محل استقرار عوامل داعش بود، پرتاب کرد.

ایران، که قدرت مسلمان شیعه در منطقه خاور میانه محسوب می‌شود، با حمایت از شبه نظامیان شیعه عراق و همچنین نیروهای دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، بطور مستقیم با داعش در جنگ است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy