Thursday, Aug 10, 2017

صفحه نخست » جزئیات طرح کره شمالی برای پرتاپ همزمان ۴ موشک به مقر یک پایگاه نظامی مهم آمریکا

08102017A_top.jpgرادیو فرانسه - پیونگ‌یانگ روز پنجشنبه ١۰ اوت جزئیاتی از طرح بالقوه حمله به "گوام"، مقر یک پایگاه مهم آمریکا در اقیانوس آرام را منتشر کرده است. بر اساس این طرح، کره شمالی در واکنش به تهدیدهای ترامپ ضمن آنکه هشدار رئیس جمهوری آمریکا را «بی‌اهمیت» توصیف کرده‌است، اعلام کرد که این کشور قصد پرتاب چهار موشک بالیستیک را به آب های "گوام" دارد که از آسمان ژاپن عبور کرده و در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری "گوام" فرود آید. پیونگ‌یانگ در توجیه طرح خود اعلام کرد که «تنها زور مطلق» می تواند بر رئیس جمهوری آمریکا تأثیر داشته باشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی، صبح امروز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد/ ١٠ اوت، گزارش تازه‌ای از آنچه این کشور مدعی‌ست طرح حمله بالقوه به "گوام" است را منتشر کرد.
بر اساس این طرح، قرار است: چهار موشک "هواسانگ-۱۲" به طور همزمان پرتاپ شوند. این موشک ها از آسمان ژاپن در مناطق شیمانه، هیروشیما و کویچی عبور کرده و با پیمودن مسیری در حدود ۳۳۰۰ کیلومتر ظرف مدت کمتر از ۱۸ دقیقه در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری "گوام" فرود خواهند آمد.
به گفته این خبرگزاری، هدف از این طرح، بازداشتن «نیروهای دشمن» در پایگاه‌های عمده آن‌ها در "گوام" و ارسال پیامی حیاتی به آمریکاست.

ژاپن پیش‌تر هشدار داده است که هرگونه موشکی را که سرزمین این کشور را تهدید کند، باسامانه‌های دفاع ضدموشکی خود سرنگون خواهد کرد.

"گوام"، جزیره‌ای در اقیانوس آرام در فاصله‌ای میان مجمع‌الجزایر "ژاپن" و "پاپوآ" است که توسط دولت آمریکا اداره می‌شود. در این جزیره یکی از پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه است که در آن اسکادران زیردریایی و پایگاه هوایی بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا قرار دارد. در این جزیره، همچنین بیش از ۱۶۰ هزار غیرنظامی ساکن هستند. جزیره "گوام" به سامانه‌های دفاع ضد موشکی "تاد" مجهز است.

"یانگ مو جین" استاد و پژوهشگر متخصص کره شمالی در سئول پایتخت کره جنوبی، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، بر مختصات غیرمتداول جزئیات طرح پرتاپ موشکی پیونگ‌یانگ به سوی "گوام" اشاره کرده و گفته اینطور به نظر میرسد که کره شمالی این طرح را در تطابق با حقوق بین الملل تعریف کرده و در نتیجه اجرای طرح پرتاپ موشک به آب‌های گوام را نباید غیرمحتمل دانست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy