Saturday, Aug 12, 2017

صفحه نخست » احتمال محرومیت تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

08112017A_top.jpgبه گزارش دویچه وله اعلام رسمی محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش ایران، پیرامون محرومیت مسعود شجاعی و احسان حاج صفی از تیم ملی فوتبال ایران به علت حضور در بازی با تیم اسرائیلی، فوتبال ملی ایران را در آستانه تعلیق از فیفا قرار داده است. طبق قوانین فیفا، دولت و سیاست حق دخالت در امور فوتبال ملی را ندارند.

لینک به گفت‌و‌گوی صوتی در این باره با فریدون شیبانی

سایت طرفداری هم نوشت، در حالی فدارسیون فوتبال به صورت رسمی خبر محرومیت مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را تایید کرد که ممکن است این تصمیم تبعات زیادی را برای فوتبال ایران و فدارسیون فوتبال به دنبال داشته باشد.

در همین زمینه: سخنگوی فیفا: محرومیت شجاعی و حاج صفی را به دقت بررسی می‌کنیم

پس از این که مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به همراه پانیونیوس در چارچوب رقابت های پلی آف لیگ اروپا برابر مکابی اسرائیل قرار گرفتند، این موضوع بازتاب های گسترده ای داشت و سازمان و ها و ارگان های مختلفی در این خصوص به اظهار نظر پرداختند و این در حالی بود تعدای از بازیکنان تیم ملی نیز از این دو بازیکن حمایت کردند. اتفاقی که در نهایت باعث شد تا محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش خبر محرومیت این دو بازیکن از تیم ملی را تایید کند.

این محرومیت در حالی رخ داده است که در قوانین فیفا به صورت کاملا روشن اعلام شده است که اتخاذ تصمیمات با دلایل غیر ورزشی در فوتبال یک کشور حتی ممکن است عواقبی مانند محرومیت و تعلیق فدارسیون فوتبال آن کشور را نیز در پی داشته باشد. اکنون باید منتظر بود و دید که آیا فیفا به این مساله ورود خواهد کرد یا خیر.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy