Friday, Aug 11, 2017

صفحه نخست » واکنش فرمانده نیروی قدس به قتل یک عضو سپاه توسط داعش

x4e3e3tt5f_small.jpgرادیو فردا - تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی از جمله قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، اعلام کردند که «انتقام» قتل محسن حججی را از گروه حکومت اسلامی (داعش) خواهند گرفت. محسن حججی، از نیروی‌های سپاه پاسداران، روز دوشنبه در سوریه توسط گروه حکومت اسلامی دستگیر شده بود و براساس گزارش‌ها روز چهارشنبه افراد داعش سر او را از بدن جدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم سلیمانی روز پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد، در پیامی نوشت که نیروهای این نهاد «انتقام» قتل محسن حججی را «با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت».

آقای سلیمانی «سوگند» خورد که «از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست».

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، نیز تأکید کرد که نیروهای این نهاد «انتقام» قتل این نیروی سپاه پاسداران را خواهند گرفت و گروه داعش را «به‌سزای اعمال ننگین خود خواهند رساند».

وزیر کشور و و برخی از دیگر مقامات جمهوری اسلامی نیز دربارهٔ کشته شدن محسن حججی پیام‌های تسلیت و اطلاعیه‌هایی را صادر کرده‌اند.

محسن حججی از نیروهای لشکر «۸ نجف اشرف» سپاه پاسداران و ساکن نجف‌آباد در استان اصفهان بود. در روزهای گذشته نیز رسانه‌های ایران تصاویری را منتشر کرده‌اند که او را در «اردوهای جهادی» نشان می‌دهد. شرکت‌کنندگان در این اردوها در مناطق محروم ایران اقدام به ساخت برخی مراکز و یا ارائه خدمات دیگر مانند خدمات پزشکی و کتاب‌خوانی می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، آقای حججی روز دوشنبه، ۱۶ مرداد، در یک درگیری در منطقه «تنف» در منطقه مرزی سوریه، عراق و اردن اسیر شده بود.

روز چهارشنبه گروه حکومت اسلامی (داعش) تصویری از قتل این نیروی سپاه پاسداران را منتشر کرد. این تصویر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ایران بازتاب گسترده‌ای داشته است.

روز دوشنبه و همزمان با اسیر شدن محسن حججی، یک سرهنگ سپاه پاسداران به نام مرتضی حسین‌پور شلمانی نیز در سوریه کشته شده بود.

حمد تاج‌بخش، اهل شهرستان گتوند استان خوزستان، و علی عظیمی از اهالی زرند استان کرمان نام سه تن از افرادی است که در این هفته در این کشور کشته شدند.

جمهوری اسلامی برای دفاع از حکومت بشار اسد نیروهای نظامی خود در ارتش و سپاه را به سوریه فرستاده و شماری از شیعیان افغان و پاکستانی را نیز در قالب «تیپ فاطمیون» و «لشکر زینبیون» به این کشور اعزام می‌کند.

تاکنون تعداد قابل توجهی از این نیروها کشته شده‌اند و در همین زمینه محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید، اسفندماه سال ۹۵ شمار این کشته‌شدگان تا آن زمان را ۲۱۰۰ نفر اعلام کرده بود.

تهدید گروه حکومت اسلامی از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی در حالی صورت می‌گیرد که این گروه نیز در یک ویدئوی تازه، تهدید کرده است که در ایران حملات جدیدی انجام خواهد داد.

به گزارش رویترز، در این ویدئو مردی نقاب‌دار که یک کلاشنیکوف در دست دارد، در کنار دو تن دیگر ظاهر شده و ایران را تهدید می‌کند.

بنا بر این گزارش، در این ویدئو تصاویری از حملات ۱۷ خردادماه این گروه در تهران نشان داده می‌شود و فردی که فارسی را با لهجه صحبت می‌کند با اشاره به بریدن سر افرادی در عراق و سوریه، تهدید به انجام همین عمل در مرکز تهران می‌کند.

ساختمان مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران روز ۱۷ خردادماه هدف دو حمله همزمان قرار گرفتند که ساعاتی بعد گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آنها را بر عهده گرفت. در این حمله ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن نیز زخمی شدند.

پس از آن، مقام‌های امنیتی و قضایی ایران اعلام کردند که ده‌ها تن را در استان‌های مختلف ایران به اتهام همکاری با این گروه دستگیر کرده‌اند و برخی از آنان قصد انجام «عملیات انتحاری» در ایران را داشتند.

سپاه پاسداران همچنین روز ۲۸ خرداد اعلام کرد که به تلافی حملات تهران یکی از مراکز گروه حکومت اسلامی در دیرالزور سوریه را هدف موشک‌های خود قرار داده است.

شمار موشک‌های شلیک‌شده شش فروند اعلام شد و سپاه پاسداران این عملیات را «موفقیت‌آمیز» دانست، اگرچه روزنامه هاآرتص به نقل از مقام‌های نظامی اسرائیل نوشت که از مجموع موشک‌های شلیک شده تنها دو فروند به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy